Jag har åkt förbi Hilton Ngapali ett par par gånger vid besök i Ngapali. Bild från hotellet pryder för övrigt Hiltons bokningssidor här och var.
Vi valde aktivt bort det hotellet på grund av läge trots statsuförmåner. Hotellet i sig är det nog inget fel på men läget är inte bra. Dåligt (för att inte säga obefintlig) badstrand och nära flygplatsen. Vi valde en icke-kedjehotell (chocken!) med bättre läge och ångrar oss inte.
@taxvalp , jag planerar resa till Burma. Tänkte resa runt lite och sedan spendera några dagar i Ngapali, vilket/vilka hotell bodde ni på? Vilka kan rekommenderas?
@taxvalp , jag planerar resa till Burma. Tänkte resa runt lite och sedan spendera några dagar i Ngapali, vilket/vilka hotell bodde ni på? Vilka kan rekommenderas?
Vi bodde på Ngapali Bay Villas & Spa Ngapali Bay | Ngapali Bay som var riktigt bra. Rekommenderas såvida inget dramatiskt hänt senaste året. Ligger på den bästa delen av stranden.
Tack @taxvalp ! Ser riktigt bra ut
Är det stranden som gäller eller finns det andra roliga saker i området? Hur länge rekommenderar du att man stannar?
Tack @taxvalp ! Ser riktigt bra ut
Är det stranden som gäller eller finns det andra roliga saker i området? Hur länge rekommenderar du att man stannar?
När vi var där fanns det ett begränsat antal aktiviteter, typ fisketur eller utflykt med båt till närliggande ö. Vi valde lata alternativet med läsning under parasoll på stranden i en vecka. Om man vill ha actionfylld semester tröttnar man efter ett par dagar men om man söker motsatsen känns en vecka lagom.