Senaste nytt

Hilton i Dubai - förslag på bästa poängdeal sökes

John Rambo

Medlem
God afton gott folk.
Jag har bokat en liten semester-tur med mor min nu under början på November.
Vi börjar med en lång layover i Kairo 3-4nov på 22h och tänkte passa på att visa pyramidområdet innan vidare avfärd till Dubai.

Det blir därefter 5 nätter i Dubai med fokus på sol och värme. Då jag har HHD året ut tänkte jag försöka nyttja detta en sista omgång..

Jag har läst på om de olika hotellen i Dubai och försökt skaffa mig som förstagångsbesökare ett bra underlag. Min tanke var att nyttja de 50k hiltonpoängen jag har och därtill nyttja deras x2 vid poängköp.. För 5 nätter (betala för 4 bo 5) på något av de bättre hotellen skulle jag behöva köpa till ytterligare 115k poäng (och då få 230k) på så sätt skulle jag ha de 280k poängen som behövs för dessa nätter.

Totalt pris för poängen blir då runt 12000kr. Vad tror ni om upplägget; blir det värt den summan för denna vistelse på exempelvis Conrad eller Jumeira Palm?
Alt. bör jag istället leta efter någon cash deal och hoppas på motsvarande valuta?

Tacksam för er kloka input.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Najk

Medlem
Låter som en bra deal!
Nu var det ett tag sedan jag var i Dubai men då bodde jag på Hilton Dubai Jumeirah. Härligt läge för sol och bad med egen strand.
 

TP12

Medlem
Beror lite på vad ni tänker göra i Dubai. Conrad ligger inte nära någon strand (har dock bra utomhuspool på terrass) men väldigt nära metron om ni vill transportera er med den (kan bli hyfsat fullt i rusningstrafik). Inte så mkt att göra i det direkta området så om ni vill gå omkring på strand odyl så är nya Hilton på palmen säkert bättre (ligger precis i början av Palmen så borde bara vara en kort taxiresa över till marinan och the walk som är trevlig att traska omring på).

Ser att vår corporate rate för de datumen på Conrad är ca 1 800/natt inkl. skatter - så går kanske att hitta lägre priser än de som nämns ovan om man kollar runt lite?

Personligen hade jag nog valt Hilton på palmen (har inte hunnit testa det än dock så ingen egen erfarenhet) men styrs ganska mkt om vad man tänker hitta på i Dubai och vilka intressen man har.
 
Toppen