Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2021

NyfikenGrau

Medlem
Måste fråga som total nybörjare (blivit HH Gold genom Amex Platinum) hur detta med frukost som gold egentligen funkar - bokar jag alltså "room only" som inloggad och får sedan frukosten gratis ändå utan att behöva säga till? Får även den statuslösa respartnern frukost om man tar ett dubbelrum?
 

NyfikenGrau

Medlem
Se till att frukost är förvaldt under dina Honors förmåner, det Horvath välja frukost eller 1 000 pts.

Åh, tackar, där stod det ju också att den ingår för gästen! Frukost var förvalt för alla kedjor utom just HGI som är det vi ska bo på (alla de stackars mässhotellen i München rear fortfarande ut sina rum och ligger 100 % perfekt om man bara ska förbi med bil). München verkar vara en bra Hilton-stad för övrigt, Hilton Park ser ut att ha ett väldigt trevligt läge mellan Isar och Englischer Garten, måste provas vid tillfälle!
 

NyfikenGrau

Medlem
Blir du uppgraderad till rum där frukost i går, tex Executive, så ber du i samband med incheckning om att istället få poängen. Om du nu inte absolut vill ha den vanliga frukosten. Som iofs ofta kan vara bättre.

Aha, tog ett tag innan jag fattade, men det handlar om loungefrukost va? Så jag kan få loungefrukost+poäng istället för "standardfrukost" och inga poäng?
Är väl inte aktuellt nu på HGI men bra att veta inför nästa besök på ett riktigt Hilton!

Edit: Ok såg ditt inlägg på förra sidan nu, perfekt.
 
Last edited:
Har nu matchat min sambo till ett gold. Jag har en fundering gällande gratis-frukosten när man är gold. Måste man kryssa i rutan att man vill ha gratis frukost för att få den?

Så här ser det ut för mig som är diamond.
Visa bifogad bild 117213

så här ser det ut för henne:

Visa bifogad bild 117212

Jag undrar helt enkelt om jag kan välja poängen och fortfarande få frukosten pga att man är guld.

Tänkte bara flika in att om ni bor tillsammans bör en av er kunna välja poängen, eftersom frukostförmånen är +1 (gäst inkluderad)
 
Toppen