Senaste nytt

Hilton garanterar inte reservation via tredje part?

intuition

Medlem
Har en bokning på Hilton via hotels.com. Går visserligen miste om fri frukost (HHG) men bonus på Hotels + kick-back kändes som mer värdefullt. Dessutom sålde Hotels.com alla fares med full återbetalning.

Det lustiga var att jag nu fick ett mail från Hilton (via hotels.com) med texten

First of all we would like to thank you for your interest in Hilton Barcelona.

Regarding your upcoming stay at our property, we would like to kindly let you know that your preferences are very important for us and we have noted them in your reservation.

Please, kindly note that we cannot guarantee 100% before check in, as it depends on the availability but please rest assure that we will make all our efforts in trying to meet your requests.

Kind regards,

Reservations Department
Hilton Barcelona

Alltså, jag har väl inte bara visat intresse, jag har ju en bokning?!

Kanske det bara är ett kryptiskt sätt att säga att de inte kan ge mig ett tvåbäddsrum (som jag bokat och som nu verkar vara slutsålt på hilton.com) för att de tänker prioritera bokningar gjorda på egen sida?
Eller är det någon grej att hotels.com-bokningar inte är finala?!

Ok, det är bara det att jag inte angett några preferenser, bara valt en rumstyp. (Kan man ens ange preferenser på hotels.com?)
Men det kanske inte är något personligt meddelande utan något de skickar till alla.

Känns som ett standardmeddelande som refererar till preferenser oavsett om de är angivna eller inte.

hotels.com har kanske lagt till några preferenser i bokningen som en del av avtalet med Hilton som vi vanliga inte ser?

Ok, det är bara det att jag inte angett några preferenser, bara valt en rumstyp. (Kan man ens ange preferenser på hotels.com?)
Men det kanske inte är något personligt meddelande utan något de skickar till alla.
Säkert rumstypen (sängtypen) som triggar standardmeddelande från hotellet. Double vs. Twin. Hotels kanske anger det valet som preferens.

Tror du kan svara på meddelandet hos hotels.com och då bekräfta att de bara avser preferenser?
Du kan också ringa hotellet och bekräfta bokning och/eller skriva in önskemål om high floor edyl. Kanske passa på att nämna att du är HHG? (Nej, borde inte behövas men om man är orolig)
Tips - Vi har angett vårt HH-nr vid incheckning även när vi bokat via Hotels.com och ibland lönar det sig genom uppgradering, fri frukost etc.
Fö hade vi en bokning på Hotels.com som faktiskt blev avbokat men då meddelade hotels.com om detta & vidarebefordra meddelandet från hotellet. (hotellet skulle genomgå renovering och behövde stänga helt).

Toppen