Senaste nytt

Hilton Alexandria (Egypten)

Hej, Någon som bott på något av dessa hotell och kan ge lite +/- feedback? Jag är främst ute efter en bra hotellvistelse (rum, frukost, lounge) och sedan strand med förhoppningsvis sol o bad. Hur tog ni er till hotellet, kostnad?

Hilton Alexandria Green Plaza

Hilton Alexandria Corniche

Hilton Alexandria King's Ranch

 
  • Gilla
Reactions: Gus

Travelfriend

Ny medlem
Mitt favorit Hilton i Alexandria är King’s Ranch. Rummen är fina, en av Egyptens största pool pool, uppvärmd inomhus pool, bra executive lounge, välutrustat SPA, stor frukost buffe etc, cirka 30min med taxi från Alex, men nära flygplatsen. Ingen strand nära. Har bott där sedan 2016.

Green Plaza är också bra. Ligger vid ett stort shopping center. Rummen är inte lika fräscha som King’s Ranch men ändå ok. Cirka 20 minuter från city och cornichen. Men taxi och uber är inte alls dyrt I Egypten. Bra restauranger och pool. Loungen är stor, så ingen trängsel. Både King’s Ranch och Green Plaza har samma ägare och service nivån är hög.

Har bara bott på Hilton Corniche en gång. Då fanns ingen lounge. För att ta sig till stranden var man tvungen att ta en shuttle buss ( om man nu vill bada iAlexandrias centrum...). Dåligt utbud av restauranger och frukost, men som sagt, det var några år sedan. Fördelen är att det är nära till city och restauranger typ Fish market.
 
Toppen