Senaste nytt

Hemsk Swiss First Class-service

En fråga nu gällande downgrade till de som är mer insatta. Resan ligger mer än två veckor framåt i tid. Alternativet som resenär är väl nu:
1. Avboka utan kostnad
2. Byta datum
3. Likvärdig produkt?

Det är för tidigt att prata om den typ av kompensation, det är inte relevant nu?

Kan säga av egen erfarenhet det är inte helt lätt med att bara kräva 75% av hela biljettpriset utan det finns många knep/argument att slåss emot såsom att de räknar på procentuell del av resan som är påverkad osv. sen vad som är rätt är något annat.

Jag tror även att det ska vara mindre än 14 dagar...

Spontant så tror jag inte att det finns någon 14-dagarsgräns vid downgrade. I vart fall så innehåller inte artikel 10 i förordningen någon sådan begränsning (till skillnad mot artikel 5 avseende inställda flighter). Finns kanske något case som kan bekräfta detta.

Spontant så tror jag inte att det finns någon 14-dagarsgräns vid downgrade. I vart fall så innehåller inte artikel 10 i förordningen någon sådan begränsning (till skillnad mot artikel 5 avseende inställda flighter). Finns kanske något case som kan bekräfta detta.

Jag undrade dock på om man nu kan kräva återbetalning av 75% på en resa som inte är i närheten av att utföras?

Trist detta, men hoppas det löser sig! @Kevinator vilken flight med F har de ställt in eller ändrat på? Ska själv till Bangkok med dem i Feb nästa år.

Jag undrade dock på om man nu kan kräva återbetalning av 75% på en resa som inte är i närheten av att utföras?

Hur menar du med att den inte är i närheten av att utföras?
Vid en ombokning till LH first blir det ju viss uppförsbacke i argumentationen då en ombokning skett till en ”likvärdig” produkt (troligtvis även med samtycke från den som berörs), men alternativet med ombokning till Austrian i C är ett givet exempel när ersättning ska utgå.

Toppen