Senaste nytt

Hedh-Escalante nytt recept?

intuition

Medlem
Var själv besviken senast jag åt en men tänkte inte mer på det då.
Men nu när du nämner det var det visst något "rawball" över det hela
 

Hachans

Medlem
Knappt att min fråga förtjänar en egen tråd så den kan raderas om moderator känner så. :)

Någon som vet när (eller om) SAS chokladbollar har bytt recept? Tycker det smakar mer raw-balls än chokladbollar nu...

Jag vet inte vad som hänt men påpekade detta för ett tag sen. De är inte krämiga och goda som de var en gång i tiden! Inte ätbara längre.
 
Knappt att min fråga förtjänar en egen tråd så den kan raderas om moderator känner så. :)

Någon som vet när (eller om) SAS chokladbollar har bytt recept? Tycker det smakar mer raw-balls än chokladbollar nu...
Frågan förtjänar absolut en egen tråd! Ju smalare ämne dess bättre! F.ö har jag också noterat att bollen inte är lika god som när den introducerades. Den har också som redan nämnts blivit mindre och mer kompakt. Godare när den var luftigare.
 

pswe

Medlem
Har fått för mig att det skiljer efter hur långt det är kvar på hållbarheten och att bollarna blir kompaktare och torrare ju kortare tid det är kvar.
 

sembl

Medlem
Tanke samma sak när jag fick min måndags kväll. Kollade om de hade gått ut men icke eller om de snart skulle gå ut.

Något har ändrats är jag säkert på. Var knappt ätbar med min kopp med kaffe.
 

pswe

Medlem
Tanke samma sak när jag fick min måndags kväll. Kollade om de hade gått ut men icke eller om de snart skulle gå ut.

Något har ändrats är jag säkert på. Var knappt ätbar med min kopp med kaffe.
Trist är det.

De marknadsförs som laktos och glutenfria har de alltid gjorts det? Det skulle kunna förklara en del.

Sedan har fabriken lämnat Malmö för Lund, men det är väl en flytt som för många, inte bara fabriker, har inneburit klara förbättringar.
 

airac

Medlem
Priset på matfett framförallt smör och kakao har gått upp rejält. Det skulle inte förvåna mig om inflationen har lett till anpassad recept. Kanske en jämförelse av innehålls och näringsförteckning mellan nu och tidigare ger en ledtråd.
 
Toppen