Senaste nytt

Har vi gjort en tabbe? Behövs indisk visum vid inrikes connection?

Gizmo79

Medlem
Hej,

I min jakt på att få testa Lufthansa first så slog det mig helt plötsligt att kanske har vi gjort en tabbe.

Vi har i nuläget en bokning som är GOT-FRA-BLR-CCU-BKK. Vi har således en inrikes flygning i Indien mellan Bangalore och Calcutta, behöver vi ha visum för att genomföra denna rutten?

Tacksam för snabbt svar ifall vi behöver leta andra lösningar :)
 

Bamse35

Medlem
Hej,

I min jakt på att få testa Lufthansa first så slog det mig helt plötsligt att kanske har vi gjort en tabbe.

Vi har i nuläget en bokning som är GOT-FRA-BLR-CCU-BKK. Vi har således en inrikes flygning i Indien mellan Bangalore och Calcutta, behöver vi ha visum för att genomföra denna rutten?

Tacksam för snabbt svar ifall vi behöver leta andra lösningar :)

Ett Indian E visum blir oftast godkänt relativt snabbt, förutom att fylla i formuläret som tar cirka 30 minuter så man behöver skicka in scannat pass i .pdf samt ett foto i .jpg på sökande. När jag gjorde ansökan gick det på cirka 24 timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

I min jakt på att få testa Lufthansa first så slog det mig helt plötsligt att kanske har vi gjort en tabbe.

Vi har i nuläget en bokning som är GOT-FRA-BLR-CCU-BKK. Vi har således en inrikes flygning i Indien mellan Bangalore och Calcutta, behöver vi ha visum för att genomföra denna rutten?

Tacksam för snabbt svar ifall vi behöver leta andra lösningar :)
Ja, du behöver indiskt visum om du reser med svenskt pass.
När jag såg din rutt i Posta din lyckade bonusresor tråden, trodde jag att du var medveten om detta.
 

Olle K

Medlem
Se dock till att ha tillräckligt med tid för anknytningen för det kan vara långa köer till att få sitt e-visum vid ankomst.
 

NotRyan

Medlem
Annars så tog det från lunch på en fredag till lunch på måndag för mig att få Indiskt visa i Stockholm på visa-centret (Detta var före e-visat infördes)

Jag menar om man vill spara tid vid ankomst till Indien.
 

Olle K

Medlem
Efter min senaste resa till Indien blev jag mer sugen på att ordna visumet på ambassaden i förväg som förr innan e-visumet fanns (pga de långa köerna på plats vid ankomst).
 

Tostarp

Medlem
Du får e-visa väldigt snabbt om det inte är något krångel med dina uppladdade filer.
Brukar inte vara långa köer när kärran från FRA anländer ca 01.30 lokal tid.
Åker du First så är du dessutom av snabbt. Se bara till att du har fyllt i 'Landing-Card' i förväg och att du har en utskriven kopia på ditt e-visa så kommer du inte ha några problem.
Jag åkte i Torsdags och då var jag först i kön...
 

Gizmo79

Medlem
Tack för alla svar. Jag visste ju egentligen att det behövs visa, men i min iver så glömdes detta bort.

Läste mig till att man måste söka minst 4 dagar innan så i vårt fall hade vi varit tvunga att få i ordning med allt idag och passen ligger ju hemma.
Känner att det blir för stressigt och omständigt så jag får stå mitt kast. Bokade tillbaka till vår ursprungsplan med Asiana F via Seoul då dom platserna vi bokade av i fredags hade kommit tillbaka.
 
Toppen