palmen
Moderator
Ställer vi frekventa resenärer för höga krav på dagens flygbolag?
Jag har nyligen hjälpt en vän att skaffa Amex och få in en 2-4-1 voucher under 2016 som han nu kunde använda för att boka en resa i Business till USA med sin respektive. Har krävts en hel del guidening från min sida men efter lite utbildning i hur sökning via united fungerar samt givit mina råd på vad man ska leta efter lyckades de i alla fall boka utresa till USA med Lufthansa via München och hem med SAS till Sverige igen.
De har nu varit borta snart i en vecka och ville självklart veta hur de uppfattade lounge, business inom Europa med Lufthansa smat Business longhaul med Lufthansa.
Ingen av dom har några som helt erfarenheter av att flyga Business innan, så allt är självklart nytt och väldigt bra jämfört med att åka i economy som är vad de gjort tidigare.
Många har rätt starka åsikter om att Lufthansa är dåligt, maten är kass i europa och stolarna är ett skämt på longhaul och liknande. Är det verkligen så dåligt?
Själv gillar jag inte Lufthansas mat inom Europa, men den frukost som de fick ombord var tydligen väldigt bra. Maten på longhaul fick väldigt höga betyg över lag där förrätten till huvud måltiden var den som var den bästa. De njöt för full ti väldigt bekväma stolar och tyckte allt var toppen. Nu hoppas jag att SAS slår detta på flighten hem också och att de lyckas sova bra.
Har vi blivit bortskämda med väldigt bra business produkter på marknaden och blivit väldigt petiga i hur vi vill ha det och minsta lilla som inte faller oss i smaken är något som irriterar? Ibland kanske man behöver ta ett steg tillbaka och inse hur bra man faktiskt har det som kan resa i business och first på longhaul.
Diskutera gärna, skulle vara intressant att veta vad ni andra tycker.
Jag har nyligen hjälpt en vän att skaffa Amex och få in en 2-4-1 voucher under 2016 som han nu kunde använda för att boka en resa i Business till USA med sin respektive. Har krävts en hel del guidening från min sida men efter lite utbildning i hur sökning via united fungerar samt givit mina råd på vad man ska leta efter lyckades de i alla fall boka utresa till USA med Lufthansa via München och hem med SAS till Sverige igen.
De har nu varit borta snart i en vecka och ville självklart veta hur de uppfattade lounge, business inom Europa med Lufthansa smat Business longhaul med Lufthansa.
Ingen av dom har några som helt erfarenheter av att flyga Business innan, så allt är självklart nytt och väldigt bra jämfört med att åka i economy som är vad de gjort tidigare.
Många har rätt starka åsikter om att Lufthansa är dåligt, maten är kass i europa och stolarna är ett skämt på longhaul och liknande. Är det verkligen så dåligt?
Själv gillar jag inte Lufthansas mat inom Europa, men den frukost som de fick ombord var tydligen väldigt bra. Maten på longhaul fick väldigt höga betyg över lag där förrätten till huvud måltiden var den som var den bästa. De njöt för full ti väldigt bekväma stolar och tyckte allt var toppen. Nu hoppas jag att SAS slår detta på flighten hem också och att de lyckas sova bra.
Har vi blivit bortskämda med väldigt bra business produkter på marknaden och blivit väldigt petiga i hur vi vill ha det och minsta lilla som inte faller oss i smaken är något som irriterar? Ibland kanske man behöver ta ett steg tillbaka och inse hur bra man faktiskt har det som kan resa i business och first på longhaul.
Diskutera gärna, skulle vara intressant att veta vad ni andra tycker.