Senaste nytt

Har SAS lagt ner pendlarmötena?

Once56

Medlem
Konstaterar att det känns som väldigt länge sedan jag fick en kallelse till ett pendlarmöte nu, och vid koll i kalendern är det drygt ett år sedan senast det begav sig på Kallax. Någon som vet om man har slutat med detta eller?
 
Jag har egentligen ingen aning, men det borde ju vara så att dom kallar endast dom som rester mest.
Du kanske inte tillhör den gruppen längre eller så har dom helt enkelt slutat med dom?
 

Once56

Medlem
Jag har egentligen ingen aning, men det borde ju vara så att dom kallar endast dom som rester mest.
Du kanske inte tillhör den gruppen längre eller så har dom helt enkelt slutat med dom?
Nja, är Diamond och drar ihop ca 110-120 resor/år så det borde inte vara det som spökar. Kan tycka att mötet fyllde en funktion, dels för information, men även för dialog.
 

ski

Medlem
SAS har varit tveksamma till att ha dessa möten eftersom väldigt många anmäler sig och sedan inte dyker upp. Nu hade man bestämtu sig för att genomföra dem i vår, men han som är ansvarig blev sjukskriven en längre tid, men är nu tillbaka. Vi får se om de hinner genomföra några pendlarmöten i vår. Men tänkt att de ska fortsätta iallafall. Sedan får vi se om det blir meet and greet I Stockholm i maj.
 

Nemo

Medlem
SAS har varit tveksamma till att ha dessa möten eftersom väldigt många anmäler sig och sedan inte dyker upp.
Är inte flygbolag den affärsverksamhet som är bäst på att hantera no-show, av världens alla olika affärsverksamheter? Med exempelvis kalkylerad överbokning, obligatorisk check-in etc. Eftersom SAS har haft pendlarmötena några år borde de ha en bra databas på hur många som brukar dyka upp, så no-show är väl det minsta problemet?
 

mha321

Medlem
Nja, är Diamond och drar ihop ca 110-120 resor/år så det borde inte vara det som spökar. Kan tycka att mötet fyllde en funktion, dels för information, men även för dialog.
Fast 110-120 legs per år betyder inte att man nödvändigtvis blir inbjuden till pendlarmöten. Det behövs väl att det faktiskt är pendling, alltså att man faktiskt åker på samma sträcka ofta...
 
Toppen