Senaste nytt

Har SAS dragit rätt antal poäng för min bokning?

Gittan99

Medlem
Hej,

Jag har en Eurobonus award-bokning där utresan är med Swiss och hemresan med SAS. ( det är ingen 2for1 resa)
Sas har dragit 220000 poäng och min fråga är om detta är riktigt?
Jag vet att priset är 110000 poäng t o r med Star Alliance men flyger man med SAS är det 100000 i business. Borde det inte bli "billigare" på hemvägen?
Jag ställde frågan till kundtjänstmedarbetaren som nervöst svarade att "det är så" mitt system säger det.
Min fråga till er proffs är nu om det stämmer med antal poäng dragna från kontot och om det inte är rätt hur går jag till väga för att få tillbaka den lilla men ack så viktiga skvätten poäng?
Tack på förhand!
/Gittan

förutsätter att ni är två pers?
I så fall är det korrekt som nämns ovan.

Likadant om man blanda kabinklasser på Star alliance, då pröjsar du alltid för högsta kostnaden på totala resan.

Precis som agehall säger, om minst en flight är med annat bolag än med SAS så kommer du att få betala för en Star Alliance Award istället för SAS award både på utresan och hemresan.

Om allt bara varit med SAS hade du kunnat åka business ut och plus hem som exempel och bara betalat 90k poäng. Det är dock bara när det enbart är SAS flighter som det är applicerbart att man drar poäng för utresa och hemresa utifrån vilken klass man åker.

Toppen