Bra tips!NotRyan skrev:Någon gång när jag ringt så har dom gjort en abrovink med att först ta businessplatsen för att sedan se first-platsen som jag sett på awardfares och som dom inte sett i momentet innan.Klicka för att utvidga...
Bra tips!NotRyan skrev:Någon gång när jag ringt så har dom gjort en abrovink med att först ta businessplatsen för att sedan se first-platsen som jag sett på awardfares och som dom inte sett i momentet innan.Klicka för att utvidga...
henke12 skrev:Update:Igår morse lyckades jag boka LH F (ARN-FRA-HKG) med avresa samma eftermiddag!Klicka för att utvidga...
Finns det platser i Business lediga på den flighten? Jag hade problem i September att boka First när det fanns noll i Business, någon dag senare öppnades ett par platser i Business och då gick det att knipa F-platsen. Vet inte om det har något samband öht.J-Dog skrev:Jag försöker ändra i en awardresa till en Lufthansa F där Awardfares visar 4 tillgängliga platser. Även Expertflyer visar tillgängliga platser.Tallinn ser 0. Det är 7 dagar kvar till resan och "tipset" från de två olika Kristin'orna är att ringa när det är 3-4 dagar kvar tills resan - då kanske de ser platserna."Vi har inte samma system" var en av förklaringarna jag fick. Tråkigt om det verkligen är så att Eurobonus särbehandlas negativt.//J-DogKlicka för att utvidga...
graphite skrev:Gjorde ett stickprov nu. EF och AF ser både First och Business-awards på Lufthansa 498 FRA-MEX 10 december, och en hel del i dagarna innan. Tallinn (Michael) ser ingenting, så när som plats på Business 6 december. Litet trist.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Finns det platser i Business lediga på den flighten? Jag hade problem i September att boka First när det fanns noll i Business, någon dag senare öppnades ett par platser i Business och då gick det att knipa F-platsen. Vet inte om det har något samband öht.Klicka för att utvidga...
J-Dog skrev:Kan finnas ett samband. Tittar man på Awardfares så listas 5 biz, 4 first gällande United men 0 biz och 4* first på Eurobonus. Expertflyer visar tillgång i båda klasserna. Så det verkar finnas någon sorts block på vad Eurobonus ser i sina system. Man ser heller (förstås) ingen tillgänglighet om man försöker via sas.se och sökning av Star Alliance-resor.Klicka för att utvidga...
J-Dog skrev:Skulle det teoretiskt kunna vara så att de stryper tillgången av awardplatser till övriga star alliance medlemmar under tiden de kör sin "Travel together" kampanj? Det kanske vi möjligen kan se om tillgången förbättras eller återgår till den "normala" efter den 2/12 när den kampanjen tar slut.Klicka för att utvidga...
J-Dog skrev:Skulle det teoretiskt kunna vara så att de stryper tillgången av awardplatser till övriga star alliance medlemmar under tiden de kör sin "Travel together" kampanj? Det kanske vi möjligen kan se om tillgången förbättras eller återgår till den "normala" efter den 2/12 när den kampanjen tar slut.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Det är absolut ingen omöjlighet.Klicka för att utvidga...
Quaddan skrev:Det var min första tanke också...Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Har ni smittats av forumets egen Lufthansagruppens konspirationsteoretiker?Klicka för att utvidga...
För att citera en fd kollega: "Problemet med konspirationsteoretiker är att de alldeles för ofta har rätt".Tonton skrev:Vi alla älskar konspiration!Klicka för att utvidga...
Tyvärr får jag känslan att det rör sig om ovanstående.....Senator skrev:Allokering av lägre inventory till SAS? Kanske SAS inte vill ”betala” för så många platser?Klicka för att utvidga...
Vem kan det möjligtvis vara?Senator skrev:Har ni smittats av forumets egen Lufthansagruppens konspirationsteoretiker?Klicka för att utvidga...
Ringde idag fann massa tillgängligt till Asien närmsta veckan sedan även flertalet business säten i januari!Catfishman skrev:Ringde tallin imorse, samma visa tyvärr.. F5 tillgänglighet enl multipla källor men SAS ser 0Ingen Pandion som kan kolla med sin pandion-support huruvida detta beror på någon förhandling kring ersättningar/poängnivåer eller om det helt enkelt är IT-glitchar?Klicka för att utvidga...