Senaste nytt

Har jag råkat ut för codeshare fällan?

Hej
Jag bokade följande resa på sas.se
Stockholm-London Q-biljett, trafikerades av SAS
London-Singapore Q-biljett, trafikerades av Singapore Airlines
Singapore- Sydney Q-biljett, trafikerades av Singapore Airlines
Sydney- Singapore W-biljett, trafikerades av Singapore Airlines
Singapore-Stockholm W-biljett, trafikerades av Singapore Airlines

Jag har givetvis bara fått Eurobonuspoäng för Stockholm-London
Har försökt efterregistrera utan framgång.

Så jag vänder mig till er som är gamla i gamet, är det så att jag inte kommer få några bonuspoäng för resterande flygningar?

Mvh
Rookie-Sebastian
 

Canadien

Medlem
Hej
Jag bokade följande resa på sas.se
Stockholm-London Q-biljett, trafikerades av SAS
London-Singapore Q-biljett, trafikerades av Singapore Airlines
Singapore- Sydney Q-biljett, trafikerades av Singapore Airlines
Sydney- Singapore W-biljett, trafikerades av Singapore Airlines
Singapore-Stockholm W-biljett, trafikerades av Singapore Airlines

Jag har givetvis bara fått Eurobonuspoäng för Stockholm-London
Har försökt efterregistrera utan framgång.

Så jag vänder mig till er som är gamla i gamet, är det så att jag inte kommer få några bonuspoäng för resterande flygningar?

Mvh
Rookie-Sebastian

Du får lämna lite mer information, var LHR-SIN, SIN-SYD, et c bokade under SK-flightnummer?
Isåfall är det code share ja och det kan strula med poäng. Men just Singapore Airlines _tror_ jag ska ge Eurobonus i alla klasser, möjligen undantaget G-klass, men tror varken G eller L säljs sedan de ändrade klassindelning för ett år sedan. Är det code share så ven man ju inte hur Q mappas men mest troligt är det någon av de lägsta economy, d v s K, N, Q eller V. Och alla dessa fyra ska ge poäng till Eurobonus.
 

AABack2ARN

Medlem
Hur har du efterregistrerat? Om via websidan ska du ange Singapore Airlines flygnummer (oavsett om det stod ett SK-nummer på din biljett).

Svårt att avgöra avseende poäng men några poäng borde du få.
 
Jag ska förtydliga lite:
Stockholm-London Q-biljett, trafikerades av SAS (SK525). Avresa 2018-12-21

London-Singapore Q-biljett, trafikerades av Singapore Airlines. På biljetten står det SK8037 men trafikerades av SQ317. Avresa 2018-12-21

Singapore-Sydney Q-biljett, trafikerades av Singapore Airlines. På biljetten står det SK8011 med trafikerades av SQ211. Avresa 2018-12-22

Sydney-Singapore W-biljett, trafikerades av Singapore Airlines. På biljetten står det SK8010 men trafikerades av SQ222. Avresa 2019-01-13

Singapore-Stockholm W-biljett, trafikerades av Singapore Airlines. På biljetten står det SK8048 men traffikerades av SQ362. Avresa 2019-01-14
 

Canadien

Medlem
Okej, så det kanske inte är helt kört ändå. Era svar ger mig hopp. Var faktiskt på väg att ge upp.

Tacksam för att ni tog er tid att svara. Jag ska kontakta ebretro@sas.se under dagen.

Det kan ta ett par dagar innan man får svar. Skriv på engelska, och ta med all information i första mailet (biljettnummer, bokningsnummer, flygsträckor, bokningsklass, namn, eurobonusnummer)
 
Toppen