Von Wiffen
Medlem
Hejsan
Vet inte om detta inlägg hamnar rätt. Hittade ingen lämplig tråd (vad jag kunde se iaf..).
Hade för lite över en månad sedan en genomgående bokning i business med Singapore Airlines enligt nedan:
ARN-FRA (LH)
FRA-SIN (SQ)
SIN-AKL (SQ)
AKL-SIN (SQ)
SIN-ARN (SQ)
Blev försenad redan från ARN då Lufthansas ankommande flyg var försenade.
Missade anslutning i FRA till SIN.
Hänvisades till Lufthansas biljettkontor som hade en enorm kö och fick vänta ca 2 timmar på hjälp.
Damen som skötte min ombokning hade problem att ändra resan pga SQ:s married segments.
Efter en lååång tid och ett antal kollegor som kom för att hjälpa till så löste hon det genom att ställa ut FIM på de nästa 2 sträckorna för att komma till AKL. Nya resan ser ut såhär:
ARN-FRA (LH)
FRA-LAX (LH FIM-biljett)
LAX-AKL (NZ FIM-biljett)
AKL-SIN (SQ)
SIN-ARN (SQ)
Fick sova en kort natt i FRA och sedan åka med Lufthansa dagen efter.
Vid gaten till FRA-LAX hade de jätteproblem att boarda mig.
Samma sak när jag skulle checka in i LAX på LAX-AKL (då fanns jag inte ens med i systemet). Fick först ett boardingkort i economy. Som tur var frågade jag innan jag gick från check-in var loungen var och även att det verkade lite långt bak i planet för business...
Då ändrade hon och jag fick ett nytt boardingkort.
Vid båda incheckningar bad jag få mitt EB-nummer inlagt.
När jag checkade in i AKL för hemresan så undrade de hur jag kommit dit, de såg inte att jag utnyttjat resan dit. Blev försäkrad i LAX att min bokning inte skulle cancelleras. Blev nervös igen i AKL... Men det gick bra!
Efter några dagar trillade poängen in för de flyg som gick enligt ursprunglig bokning.
Hittade inga biljettnummer på de boardingkort som var enligt FIM-biljetterna.
Dock var mitt EB-nummer inlagt (eller det står iaf SK*S, var silver vid tillfället).
Mailade Lufthansa och fick endast ett biljettnummer (kan två FIM ha samma biljettnummer?).
Försökte efterregistrera både LH och NZ på SAS. Får felmeddelandet ogiltigt flyg på båda.
Ringde guldsupporten och fick mailadressen [email protected].
Mailade och en vecka senare kom ett autogenererat svar med lite almänn info. Efter det har inget hänt.
Jag vill ju såklart ha mina bas/bounspoäng.
Mina frågor är, bör jag göra något annat och vem är ansvarig och hur länge?
Känns spontant som Lufthansa (som orsakade ändringen i resan) borde vara ansvariga. De har dock varit iskalla och endast gett ett biljettnummer samt sagt att jag ska efterregistrera på SAS.
Hur länge bör jag vänta på svar från [email protected]?
Tacksam för input
Vet inte om detta inlägg hamnar rätt. Hittade ingen lämplig tråd (vad jag kunde se iaf..).
Hade för lite över en månad sedan en genomgående bokning i business med Singapore Airlines enligt nedan:
ARN-FRA (LH)
FRA-SIN (SQ)
SIN-AKL (SQ)
AKL-SIN (SQ)
SIN-ARN (SQ)
Blev försenad redan från ARN då Lufthansas ankommande flyg var försenade.
Missade anslutning i FRA till SIN.
Hänvisades till Lufthansas biljettkontor som hade en enorm kö och fick vänta ca 2 timmar på hjälp.
Damen som skötte min ombokning hade problem att ändra resan pga SQ:s married segments.
Efter en lååång tid och ett antal kollegor som kom för att hjälpa till så löste hon det genom att ställa ut FIM på de nästa 2 sträckorna för att komma till AKL. Nya resan ser ut såhär:
ARN-FRA (LH)
FRA-LAX (LH FIM-biljett)
LAX-AKL (NZ FIM-biljett)
AKL-SIN (SQ)
SIN-ARN (SQ)
Fick sova en kort natt i FRA och sedan åka med Lufthansa dagen efter.
Vid gaten till FRA-LAX hade de jätteproblem att boarda mig.
Samma sak när jag skulle checka in i LAX på LAX-AKL (då fanns jag inte ens med i systemet). Fick först ett boardingkort i economy. Som tur var frågade jag innan jag gick från check-in var loungen var och även att det verkade lite långt bak i planet för business...
Då ändrade hon och jag fick ett nytt boardingkort.
Vid båda incheckningar bad jag få mitt EB-nummer inlagt.
När jag checkade in i AKL för hemresan så undrade de hur jag kommit dit, de såg inte att jag utnyttjat resan dit. Blev försäkrad i LAX att min bokning inte skulle cancelleras. Blev nervös igen i AKL... Men det gick bra!
Efter några dagar trillade poängen in för de flyg som gick enligt ursprunglig bokning.
Hittade inga biljettnummer på de boardingkort som var enligt FIM-biljetterna.
Dock var mitt EB-nummer inlagt (eller det står iaf SK*S, var silver vid tillfället).
Mailade Lufthansa och fick endast ett biljettnummer (kan två FIM ha samma biljettnummer?).
Försökte efterregistrera både LH och NZ på SAS. Får felmeddelandet ogiltigt flyg på båda.
Ringde guldsupporten och fick mailadressen [email protected].
Mailade och en vecka senare kom ett autogenererat svar med lite almänn info. Efter det har inget hänt.
Jag vill ju såklart ha mina bas/bounspoäng.
Mina frågor är, bör jag göra något annat och vem är ansvarig och hur länge?
Känns spontant som Lufthansa (som orsakade ändringen i resan) borde vara ansvariga. De har dock varit iskalla och endast gett ett biljettnummer samt sagt att jag ska efterregistrera på SAS.
Hur länge bör jag vänta på svar från [email protected]?
Tacksam för input