Senaste nytt

Har du testat att förbeställa mat på planet?

På Austrian, och det var helt klart värt pengarna.

Inom Europa flyger jag till 99% LH, BA, SAS o Austrian, och där tycker jag att grundutbudet är fullt tillräckligt på 3/4 alternativ. På SAS köper jag alltid sallad eller macka... Kanske inte värt pengarna, men det är ju inga summor som leder till lyxfällan.

Tycker Austrian har Europas bästa servering (om du beställer business-mat), men tycker annars att LH's enkla lösning är perfekt. På delflygningar under 2h så är mackor, frukt, godsak o dryck fullt tillräckligt. Det är så billigt att flyga idag, så man får vara glad för allt man "får".

Äter ju i loungerna X2 när man flyger ARN-TYSKLAND-ÖVRIGA EUROPA, så ombordservering är mer ett tidsfördriv.

För första gången någonsin har jag för övrigt lagt in specialbeställning på mat på BA782 (vegetarisk i stället för det j*a afternoon tea)

Jag har lagt in om glutenfritt på BA just för att afternoon tea inte skulle lämna nåt över som jag kan äta.
Har även förbeställt glutenfritt på två flighter m Turkish. Ena flighten hade jag flyttats från rad två till rad åtta. Således hade min glutenfria mat redan ätits upp när vagnen kom till min rad... Andra flighten var värmeskåpet trasigt så allt som serverades då var bröd och en mkt klen sallad.

Toppen