Senaste nytt

Har du erhållit förmåner via Hotels.com rewards?

Dawes

Medlem
Har du blivit uppgraderad eller erhållit någon annan förmån som statusmedlem hos Hotels.com när du bokat ett VIP access boende?
Jag hittar ingen sammanhållen information om detta och finner att vissa upplever att det fungerar bra och andra att det inte fungerar alls. Det vore intressant att få en mer samlad bild över tid.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrRob

Medlem
Som Guld fick vi gratis "valet parking" i Honolulu under en vecka i våras. Fick däremot betala "resort fee" när jag inte bokade på hotellets egna sida - ett otyg som borde fördömas. Men gratis parkering + 10% tillbaka via Hotels.com gjorde boendet ett par tusenlappar billigare totalt sett även om vi betalde resort fee'n.

Har även fått tidig/sen check-in/ut på ett par hotell och någon enstaka upgrade.

Jag har ingen fördraget sätt att boka utan brukar alltid kolla vad som är mest förmånligt när det är dags att boka. Blir Hotels.com billigast så bokar jag där och blir det billigare att boka direkt till kedjan/hotellet så gör jag det.

Läser dock alltid en del reviews på Hotels.com innan jag väljer hotell och det har givit bra utdelning på i stort sett alla de >100 hotellnätterna vi bokat via Hotels.com de senaste tio åren.
 

Dawes

Medlem
Jag bokade själv en natt på K+K hotell Central i Prag i våras som omfattades av VIP access och där en flaska vin skulle ingå.
De informerade mig vid incheck om att de inte lyckats hitta någon flaska men skulle återkomma i frågan.
Väldigt konstigt beteende som säkerligen skulle kunna lösas på så många andra sätt men jag gjorde ingen sak av det och gick vidare i livet.
De var dock medvetna om att det skulle ingå får bli poängen med inlägget.
 

intuition

Medlem
Hotell Birger Jarl, Stockholm, bokat som silver-medlem. De gav restaurang-kupong direkt vid incheckning med x kr kredit - gällde dock bara mat så jag testade inte att lösa in den.
 

ulagun

Medlem
Tyvärr upplevt det motsatta några gånger främst i Spanien och Portugal.
Inga uppgraderingar, tvärtom fått sämre rum än det vi bokat. T.ex ingen seaview, balkong mm.
Lönlöst klaga hos hotels.com, svarar bara inte.
Svaret från några av hotellen när vi påpekat, har varit "Det får ni bara acceptera när ni bokat genom dem:
Kan det kanske bero på att hotel.com provisioner är så höga att hotellen inte bryr sig?
Någon måste ju t.ex bekosta rabatten på var 10.e natt.
 

Dawes

Medlem
Tyvärr upplevt det motsatta några gånger främst i Spanien och Portugal.
Inga uppgraderingar, tvärtom fått sämre rum än det vi bokat. T.ex ingen seaview, balkong mm.
Lönlöst klaga hos hotels.com, svarar bara inte.
Svaret från några av hotellen när vi påpekat, har varit "Det får ni bara acceptera när ni bokat genom dem:
Kan det kanske bero på att hotel.com provisioner är så höga att hotellen inte bryr sig?
Någon måste ju t.ex bekosta rabatten på var 10.e natt.
Det är ju lite det där jag är rädd för, inte att bli utan en möjlig förmån men att bli sämre behandlad utifrån tredjepartsbokning.
Samtidigt kan jag tycka att det måste vara det vanligaste idag, särskilt för fristående hotell, att de bokas via tredje part.
 
Jag fick ett rum med plats för 3 personer åt solsidan på ett hotell i Bogota när jag bara hade bokat ett rum åt mig själv. Jag har ingen om det var för att jag var Hotels.com Rewards guldmedlem eller ej.
 

Hachans

Medlem
Jag har ungefär lika stor hit rate på förmånerna med hotels.com som i kedjornas egna program. Ibland får man saker gratis, ibland får man inte. Men jag har nästan alltid fått precis vad jag betalat för. Och de gångerna jag inte fått något (nästan alltid att hotellet ska ta betalt för frukost en gång till, alltid i Spanien) har det löst sig med ett samtal till Hotels.com. Anar att det är något vajsing i hur bokningen presenteras för hotellen i just Spanien.

Anyway…

Sist jag bodde på ett Marriotthotell för en bonusnatt fick jag uppgradering och dessutom poäng för vistelsen. Och fantastisk vy över Manhattan.

Men glömmer aldrig uppgraderingen till penthouse på ett självständigt hotell när jag bokat billigaste King.
 
Har inte prioriterat att hitta VIP-märkta hotell, men de gånger jag gjort det (i mitt fall alltid i USA om det spelar någon roll) tror jag att jag fått 100% utdelning på de förmåner som specas. När det varit sen utcheckning så har det varit bekräftat X timmar (har för mig det varit 4h) direkt vid bokning. En flaska vin eller på ett annat ställe några godisar och två småflaskor Baileys. Någon gång var det gratis parkering (men man kommer inte undan dricksen till valet). Har inget minne av att ha fått rumsuppgradering dock, men det har alltså inte listats som förmån på de hotellen jag bott på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Toppen