Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Comfort Borås

Nätter: 1 natt

Bokat: Standard dubbelrum

Fick: Superior dubbelrum

Status: Platinum

Finns vad jag vet inget högre än än superior här. Saknades både bacon och kokt ägg på frukosten! Ägg förklarades med en a4 skylt att det var brist på ägg.

Hotell: Comfort hotell city, Göteborg

Nätter: 1

Bokat: Standard två enkelsängar

Fick: Familjerum

Status: Gold

Supertrevlig personal som utöver uppgradering även frågade om drycken som ingår. Många plus för det bemötandet.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

Hotell: Clarion Stockholm, Stockholm

Fick: Deluxe Dubbelrum

Hotell: Comfort Arlanda

Nätter: 1

Bokat: Standard dubbel

Fick: Superior (handikappanpassat)

Rate: 599 kr-kampanjen som var i somras.

Hur skulle ni göra i denna situation.

Bokat på Comfort Hotel Arlanda Terminal för 1 kväll imorgon. Förbetalt Standard Dubbelrum. Jag ser i appen att jag har uppgraderats till Superior Dubbelrum. Men jag ser att det finns flera Deluxe Dubbelrum och 1 svit lediga samma kväll.

Är det någon idag att nämna detta vid incheckning och be om ytterligare uppgradering? Förmånen gäller ju bästa rumskategori.

mrestes skrev:Hur skulle ni göra i denna situation.Bokat på Comfort Hotel Arlanda Terminal för 1 kväll imorgon. Förbetalt Standard Dubbelrum. Jag ser i appen att jag har uppgraderats till Superior Dubbelrum. Men jag ser att det finns flera Deluxe Dubbelrum och 1 svit lediga samma kväll.Är det någon idag att nämna detta vid incheckning och be om ytterligare uppgradering? Förmånen gäller ju bästa rumskategori.Klicka för att utvidga...
Du missar något uppenbart för att få ett korrekt svar... Vad har du för status?

Hotell: Clarion Hotel Copenhagen Airport, Köpenhamn

Fick: Superior dubbelrum på 12:e våningen

mrestes skrev:Hur skulle ni göra i denna situation.Bokat på Comfort Hotel Arlanda Terminal för 1 kväll imorgon. Förbetalt Standard Dubbelrum. Jag ser i appen att jag har uppgraderats till Superior Dubbelrum. Men jag ser att det finns flera Deluxe Dubbelrum och 1 svit lediga samma kväll.Är det någon idag att nämna detta vid incheckning och be om ytterligare uppgradering? Förmånen gäller ju bästa rumskategori.Klicka för att utvidga...

mrestes skrev:Förlåt. Gold.Klicka för att utvidga...
Frågan är fri, men att du skulle få en svit är högst otroligt. Det står inget om att det är en garanterad förmån, och finns det Platinum eller andra guld som bor oftare än dig lär de bästa rummen tilldelas dessa personer.

Personligen bryr jag mig inte om vilket rum jag får ute på Arlanda, ska ändå bara sova och lämnar hotellet tidigt för flyg.

Alla hotell som jag har varit på har tolkat mitt guld-medlemskap som att jag blir uppgraderad 1 rumskategori, inte till bästa rum som det står på hemsidan.

valln skrev:Alla hotell som jag har varit på har tolkat mitt guld-medlemskap som att jag blir uppgraderad 1 rumskategori, inte till bästa rum som det står på hemsidan.Klicka för att utvidga...

Då måste jag haft flyt, har alltid fått bästa kategori när jag frågat. Är svit tillgänglig ordnar dem det vid check-in. Tycker förmånen är rätt tydlig med bästa kategori...

Är guld.

valln skrev:Alla hotell som jag har varit på har tolkat mitt guld-medlemskap som att jag blir uppgraderad 1 rumskategori, inte till bästa rum som det står på hemsidan.Klicka för att utvidga...
Det står inte att man ska bli uppgraderas till bästa rum. Det står att man KAN bli det, stor skillnad på dessa två.

palmen skrev:Det står inte att man ska bli uppgraderas till bästa rum. Det står att man KAN bli det, stor skillnad på dessa två.Klicka för att utvidga...
Så här står det i villkoren för Gold: Möjlig gratis uppgradering till bästa tillgängliga rum vid ankomst, avgörs utifrån bokningsläge och tillgänglig kapacitet.

- Exakt samma text som för Diamond.

Men Diamond har ytterligare texten: Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna)."

Sedan kan man diskutera vad möjlig betyder "until the cows come home" men i mina ögon om jag checka in kl. 22.00 och det finns 3 Deluxe Room och 1 Svit tillgängliga att boka online för samma natt så bör det vara möjlig att ge mig åtminstone en Deluxe Room. Sedan kan Front Desk har en helt annan uppfattning.

intuition skrev:I verkligheten brukar "möjlig uppgradering" inte alls betyda att man får uppgradering bara för att det finns lediga rum.Klicka för att utvidga...
Det var just därför jag ställde frågan för att börja med, för att höra om andra har försökt att påpeka att det står bästa tillgängliga i villkoren om man bara få en uppgradering med 1 klass några dagar innan man har ens checkat in.

Väldigt svårt för för de att veta den exakta bokningsläge och tillgänglighet 3 dagar innan jämfört med kl. 22.00 på incheckningsdagen.

mrestes skrev:Så här står det i villkoren för Gold: Möjlig gratis uppgradering till bästa tillgängliga rum vid ankomst, avgörs utifrån bokningsläge och tillgänglig kapacitet.- Exakt samma text som för Diamond.Men Diamond har ytterligare texten: Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna)."Sedan kan man diskutera vad möjlig betyder "until the cows come home" men i mina ögon om jag checka in kl. 22.00 och det finns 3 Deluxe Room och 1 Svit tillgängliga att boka online för samma natt så bör det vara möjlig att ge mig åtminstone en Deluxe Room. Sedan kan Front Desk har en helt annan uppfattning.Klicka för att utvidga...
Som sagt, ordet möjlighet innebär inte att det är något du har rätt till. Utan det är just en möjlighet att det kan ske. Det är ju bara att fråga, men folk som viftar med sitt guldkort och ska vara viktiga brukar sällan bli uppgraderade.

Det är alltid upp till hotellet att bestämma hur de vill göra, de har ingen som helst skyldighet att uppgradera till högsta möjliga lediga rum gör en Gold.

Då är det klart. Såg just nu att rummet har uppgraderats ytterligare ett steg till Deluxe. Trots att jag endast är Gold. Behövde inte en fråga efter det.

Hotell: Quality Hotel Arlanda XPO

Bokat: Standard Dubbel

Fick: Svit

Andra gången jag blir uppgraderad till svit här. Fick även en liten välkomstgåva. Så helt ok utdelning.

Hotell: Quality Hotel Match (Jönköping

Nätter: 2 natt

Bokat: Standard Dubbel

Fick: Deluxe rum

Hotell: Quality Hotel Ekoxen (Linköping)

Bokat: Standard Twin

Fick: Junior suite (med bastu)

Uppgraderad i två steg. Till sviten dagen innan. Schysst rum dock svinkallt på rummet. Tur för bastun om man säger så.

Back