Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

PederR

Medlem
Hotell: Quality Hotel Vänersborg
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior enkelrum
Status: Gold
Ser man till rumspriset aktuell dag så var det en nedgradering. Dessutom stök med incheckningen då jag enligt receptionen redan var incheckad, tidsmässigt tog det säkert 20 minuter innan jag fick min "nyckel" :-( Fick be om vouchern så antagligen ingen koll på min status.
 

aikputte

Medlem
En fråga:
Jag har precis blivit uppgraderad till Gold och ska bo några nätter i Norge om två veckor.

Är det någon idé att mejla i förväg och be dom kolla läget om bättre rum finns (blir ju som en liten påminnelse att jag har Gold då) eller ska jag bara hoppas på det bästa vid incheckningen?
 

hco

Medlem
Är det någon idé att mejla i förväg och be dom kolla läget om bättre rum finns (blir ju som en liten påminnelse att jag har Gold då) eller ska jag bara hoppas på det bästa vid incheckningen?

Jag tror inte det är någon mening med att maila i förväg. Ibland skriver jag en vänlig liten påminnelse i 'övrig kommentar/meddelande'-fältet. Då ser hotellet den när de plockar upp bokningen närmare inpå (typ dagen/kvällen innan). Skriver den vänliga lilla påminnelsen om jag har en magkänsla av att den kanske behövs. =)

Men annars kan du bara fråga när du checkar in.
 

jonten

Medlem
En fråga:
Jag har precis blivit uppgraderad till Gold och ska bo några nätter i Norge om två veckor.

Är det någon idé att mejla i förväg och be dom kolla läget om bättre rum finns (blir ju som en liten påminnelse att jag har Gold då) eller ska jag bara hoppas på det bästa vid incheckningen?
Jag har gjort detta vid några få tillfällen, och då har jag varit på högsta medlemsnivån. När man är på högsta nivån så kan de ev uppgradera i förväg, och då skall man gärna ha någon form av relation eller bott en del på hotellet.
Är man inte på högsta nivån utan i ditt fall Guld så är det måååånga som har den nivån, svårt att tro att det funkar att maila i förväg. Utan de gör uppgraderingar när de tilldelar rummen kvällen innan, så det kanske kan funka med kommentar på bokningen. Eller be snällt vid incheckningen.
 

intuition

Medlem
En fråga:
Jag har precis blivit uppgraderad till Gold och ska bo några nätter i Norge om två veckor.

Är det någon idé att mejla i förväg och be dom kolla läget om bättre rum finns (blir ju som en liten påminnelse att jag har Gold då) eller ska jag bara hoppas på det bästa vid incheckningen?
Gjorde du bokningarna innan du blev guld?
Vad kundtjänst sagt till mig så kan det vara så att din nya status inte syns i bokningen hos hotellet. Och är det så, ja då kommer du ju såklart inte att vara föremål för någno uppgradering när de gör sin "rooming". Så det är inte fel att kontakta kundtjänst (el ev hotellet) och bara höra om din nya status ligger inne på framtida bokningar.

Klippt ur ett svar från kundtjänst angående en medlem som nyss uppgraderats till plat:
Det kommer stå kvar som guld i hotellens system så återkom gärna med vilka hotell du har bokat på så kan vi uppdatera dina bokningar så det syns att du är platinum.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco

aikputte

Medlem
Tack för svaren, då låter jag nog bli att mejla i förväg för att jag var redan Guld när jag gjorde mina bokningar.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen