Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Trooper

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Norrköping
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Standard två enkelsängar
Status: Gold

Här funkade det som man önskar att det skulle göra överallt. Receptionisten hälsar välkommen, berättar att man uppgraderat rumstyp och påminner om mina övriga förmåner. Kostade även på sig att prata lite om livet i allmänhet. :)
 

FF#1

Medlem
Hotell: Clarion Aviapolis Helsingfors (Vanta)
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Svit
Status: Platinum

Stordalen levererar än en gång!

Screenshot 2023-08-17 at 23.39.47.jpg
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Aviapolis Helsingfors (Vanta)
LOL kanske vi var grannar?

Hotell: Clarion Aviapolis Helsingfors (Vanta)
Nätter: 1 natt award
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Svit
Status: Platinum


Syntes ingen uppgradering i appen ens dagen innan.

Hotellet var rätt fullt. Det var någon som höll ett jäkla party på 8.e våningen också. Rummen är bra ljudisolerade så när det hörs igenom vet man att det är högljutt.
 

FF#1

Medlem
LOL kanske vi var grannar?

Hotell: Clarion Aviapolis Helsingfors (Vanta)
Nätter: 1 natt award
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Svit
Status: Platinum


Syntes ingen uppgradering i appen ens dagen innan.

Hotellet var rätt fullt. Det var någon som höll ett jäkla party på 8.e våningen också. Rummen är bra ljudisolerade så när det hörs igenom vet man att det är högljutt.

Det verkar så... :) bodde också på våning 8, dock hade vi "partyt" på stan.... sen vart det nati natti vid återkomst. Hur som ett helt ok hotell.

Såg rumsnummer och uppgradering i appen kvällen innan incheck
 
Last edited:

intuition

Medlem
Jag hade först en bokningen som jag hade lagt tidigt, där jag såg 1-stegs-uppgradering långt i förväg. Sedan avbokade jag den för det såg ut som ändrade planer. Men det blev det inte, så jag bokade på nytt, typ 7 dagar före ankomst. Den stod kvar som standardrum länge. Kanske en tillfällighet, men annars verkade som att de sveper efter bokningar långt fram i tiden och gör 1-stegs-uppgradering men för bokningar i ärtid väntar de till "roomingen" som traditionellt görs natten innan incheck.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Copenhagen Airport
Nätter: 1 natt award
Bokat: Standard
Fick: Deluxe
Status: Platinum

Här minns jag inte exakt hur det var, men jag tror att jag först såg en 1-stegs-uppgradering i appen ganska direkt efter bokning (typ 1 dygn ). Dvs Standar->Superior. Eftersom alla rum är stora och högre rumskategori ofta bara betyder högre våningsplan (det är ju ett gamalt Hilton) så brydde jag mig inte jättemycket. Jag gjorde app check-in någon gång på eftermiddagen utan att kolla närmare. Deluxe, som är bästa kategori före svit är dock 45 kvm mot 33 kvm som alla de andra tre kategorierna är.


Tummen upp för hovmästaren (eller likn). Det var rätt mycket folk både i receptionen, baren och restaurangen. När han tog emot frågade han om jag var med det där lufthansa-planet. Jag kopplade direkt ihop det och fattade att de fått gäster från en irrop på Lufthansa. För en mikrosekund övervägde jag om jag skulle säga "Ja!" men valde att säga "Nej, tyvärr inte"
- Varför säger du tyvärr, undrade han.
- Jo, för då hade du ju bjudit på maten!

Lite goa skratt och gemyt som det blir när Danmark är som bäst.
 

Jannes

Medlem
Hotell: Clarion Aviapolis Helsingfors (Vanta)
OT: Bara en "pet peeve" och inget uppsåt här då det är lätt att förväxla, men: Staden heter Vantaa på finska, och Vanda på svenska.
Vanta var ett grafikkort tillverkat av nVidia i slutet av förra årtusendet.

Sen ska vi inte börja med diskussionen om inte använda svenskspråkiga namn på finska städer/orter när man kommunicerar på svenska, på BC är det rätt 90% av tiden men de övriga 10% grämer mig nåt så in i helskotta. :D
Om det finns intresse kanske det vore en kul tråd i "övrigt" att lista upp mer och mindre kända svenska namn på orter i Finland.
 

FF#1

Medlem
OT: Bara en "pet peeve" och inget uppsåt här då det är lätt att förväxla, men: Staden heter Vantaa på finska, och Vanda på svenska.
Vanta var ett grafikkort tillverkat av nVidia i slutet av förra årtusendet.

Sen ska vi inte börja med diskussionen om inte använda svenskspråkiga namn på finska städer/orter när man kommunicerar på svenska, på BC är det rätt 90% av tiden men de övriga 10% grämer mig nåt så in i helskotta. :D
Om det finns intresse kanske det vore en kul tråd i "övrigt" att lista upp mer och mindre kända svenska namn på orter i Finland.

Vet att jag stavar som en kratta, därav helgardering med Helsingfors

Fick för övrigt Inger +1 uppgradering, hände ingenting förrän det stod svit kvällen innan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bruset

Medlem
Hotell: Quality Hotel Globe
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum ( fullsatt pga Laleh konsert)
Status: Gold
Fel värde på restaurangvoucher i appen ( 35 istället för 125) men efter lite förvirring och diskussion bland personalen så var det bara att plocka på sig lite läsk o chips till kvällen.
 
Toppen