Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Hafermann

Medlem
4BC54553-D91E-457D-A0D0-91625171012B.jpeg
3963B272-8F59-4484-AFA1-65403F86771A.jpeg


Skellefteå stadshotell. Uppgradering till rum med egen bastu. Väldigt uppskattat.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Copenhagen Airport
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum, Award, bokat genom rumsgarantin
Fick: Superior dubbel
Status: Platinum

Hade inte räknat med uppgradering iom att jag behövde utnyttja rumsgarantin för att få en award natt.
Men det visade sig vara en väldigt speciell vistelse på nyårsafton. Hotellet var fullbokat av hundägare som ville slippa fyrverkerier. Det visar sig att hotell har lite svårt att klara av att 100% av rummen ska checka in samma dag, så incheckningstid fick man boka genom deras konferensavdelning...
Man fick ansöka om en slot om 15 minuter (!) genom ett "först till kvarn" förfarande. Jag lyckades få en slottid på andra försöket. Sedan var mitt tåg försenat, så jag missade ändå min slot-tid. Struntade i att köa för nyckelkort utan använde mobilnyckel som fungerade felfritt.

Nästa grej var hissarna, här åkte en del hundar en och en, så kön var lång. När väl turen kom till oss, kläcker min observanta dotter:
- Far, du står på hundmattan!

Det visade sig att hon menade den vanliga hissmattan som var betydligt mer luden än normalt. Jag fick snällt flytta mig.
IMG20230101055044.jpg



PS
Tror inte hundägarana fick valuta för pengarna. Det var ett hysteriskt smällande från tidig eftermiddag till långt in på småtimmarna.
 

JoelG

Medlem
Bokade via kundtjänst en garanterad bonusnatt för 31 dec i och med slutsålt på ordinarie kanal.

Hotell: Comfort hotel Västerås
Nätter: 1 natt (garanterad bonusnatt)
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe room
Status: Platinum

Uppgradering tre dagar innan ankomst
Tidig incheckning och sen utcheckning accepterades utan problem
 

Janne 69

Ny medlem
Fick två riktigt bra uppgraderingar i Malmö och Köpenhamn runt nyår.

Hotell: Malmö live
Nätter: 1 natt (Frinatt)
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Sviten 2310 (Zlatan sviten)
Status: Platinum Lifetime
Uppgraderad till superiorrum innan ankomst och frågade vid incheckning om det fanns något bättre när frugan var med. Det löser jag sa killen i receptionen.

Hotell: Villa Copenhagen
Nätter: 2 (frinätter)
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxerum med utsikt över innergård/pool samt en del av tivoli.
Status: Platinum Lifetime
Uppgraderad innan ankomst till superiorrum och frågade när vi kom dit (12:30) om det fanns bättre rum. Fick inget klart besked men gick ut en sväng på stan. När vi kom tillbaka för incheck vid 15 tiden sa de att vi kunde få ett ”finare” rum om vi väntade i 30 minuter eftersom de precis höll på att städa det rummet. Slog oss ned och efter ca 20 minuter kom receptionisten och sa att rummet var klart.
 

intuition

Medlem
Fick två riktigt bra uppgraderingar i Malmö och Köpenhamn runt nyår.

Hotell: Malmö live
Nätter: 1 natt (Frinatt)
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Sviten 2310 (Zlatan sviten)
Status: Platinum Lifetime
Uppgraderad till superiorrum innan ankomst och frågade vid incheckning om det fanns något bättre när frugan var med. Det löser jag sa killen i receptionen.
Den var rätt oväntad. Har aldrig varit i närheten av att få Zlatan sviten. Och då bokar jag ofta rum i 3000kr klassen. Från standard till bästa svit i hotellet är ju en rätt juste "lösning" han gjorde där
 

DrGold

Medlem
Hotell: Quality Hotel Match Jönköping
Nätter: 1 natt
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Bokningsbekräftelsen visade inte någon uppgradering, och det gick inte heller att hitta bokningen på hemsidan eller i appen. Mailade därför och fick till svar att jag hade fått garanterad uppgradering, men att det inte speglades ut från systemet. Ingen ytterligare uppgradering vid incheck - "fullt".
 

Sir Lemon

Medlem
Hotell: Clarion Sea U Helsingborg
Nätter: 1
Bokat: Superior
Fick: Superior med havsutsikt (deluxe vid incheckning)
Status: Platinum

Samma som förra veckan, ingen uppgradering på egen vilja av hotellet. Så när man ser de ska ta fram ett kort så ställer jag snabbt frågan om det går att bli uppgraderad. De kollar lite snabbt och ja det är möjligt…

Btw. Någon mer som märker hotellen stryper värmen? Var 20 graders fast temperatur förra veckan och nu är det 19 grader. Trots det finns en display man kan använda. Men trots + 3 grader så händer inget.
Minus 3 funkar heller inte. Jag tyckte det var för varmt sist med 19. Varför envisas de med att ha en display när den ändå inte funkar.
 

hco

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Linköping City
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum (10k poäng)
Fick: Deluxe dubbelrum med bastu
Status: Platinum

Uppgraderad i appen till Superior några timmar(!) efter bokning. Uppgraderad till Bastu-Deluxe vid incheck. Mycket trevligt.

Större bastu än bastu-rum jag bott på hos NC vid Globen.

Kul form på säng.

2x50 SEK mat-voucher till Tapas-restaurangen bredvid. Testades ej.

20230107_210624.jpg
20230107_210735.jpg
20230107_210740.jpg
20230108_144634.jpg
 

FilipJ

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Linköping City
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum (10k poäng)
Fick: Deluxe dubbelrum med bastu
Status: Platinum

Uppgraderad i appen till Superior några timmar(!) efter bokning. Uppgraderad till Bastu-Deluxe vid incheck. Mycket trevligt.

Större bastu än bastu-rum jag bott på hos NC vid Globen.

Kul form på säng.

2x50 SEK mat-voucher till Tapas-restaurangen bredvid. Testades ej.

Visa bifogad bild 137692 Visa bifogad bild 137693 Visa bifogad bild 137694 Visa bifogad bild 137695
Vilken udda säng! Riktigt roligt om man inte är för många som trängs :D
 
Toppen