Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Sir Lemon

Medlem
Hotell: Qaulity The Mill Malmö
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Platinum

Har nu testat alla Stordalens hotell i Malmö minst en gång, och detta är nog favoriten av dem. Lugnt, mysigt och alltid korrekt hantering av förmånerna.
Vilka förmåner menar du förutom uppgradering? Delar uppfattningen att detta är väldigt fräscht o fint.
 

John Rambo

Medlem
Hotell: Comfort Kastrup
Nätter: 1
Bokat: standard dubbelrum (för 10k poäng)
Fick: superior dubbelrum översta våning
Status: Platinum

2-3Juni - bokade 3 dagar innan; kontantpriset på hotellet var 2300dkr (3200sek), ingen tillgänglighet i appen men nyttjade platinumförmånen och ringde kundtjänst för att boka. Otroligt poängvärde - hotellet var helt fullt när vi anlände, likaså hade jag fått den automatiska uppgradering. Fortsatt otroligt nöjd med NCC som levererar i 9 fall av 10 :)
 

Sir Lemon

Medlem
Hotell: Comfort Kastrup
Nätter: 1
Bokat: standard dubbelrum (för 10k poäng)
Fick: superior dubbelrum översta våning
Status: Platinum

2-3Juni - bokade 3 dagar innan; kontantpriset på hotellet var 2300dkr (3200sek), ingen tillgänglighet i appen men nyttjade platinumförmånen och ringde kundtjänst för att boka. Otroligt poängvärde - hotellet var helt fullt när vi anlände, likaså hade jag fått den automatiska uppgradering. Fortsatt otroligt nöjd med NCC som levererar i 9 fall av 10 :)
Det hotellet är verkligen en sweet spot för poängnätter och recognition. Gjorde likadant för ett par veckor sen. :) Fick rum högt upp med utsikt över flygplatsens start/landningsbanor. Kombinerade det med kvällskäk på systerhotellet Clarions restaurang.
 

hco

Medlem
Hotell: Clarion Collection Bergmästaren Falun
Nätter: 1
Bokat: Standard Twin
Fick: Deluxe Twin enligt appen men det står svit på dörren, kanske är det över Deluxe eller är Deluxe=Svit?)
Status: Guld

Trevligt hotell, fint Deluxe (Svit?) rum.
God middag, bland det bättre jag ätit hos Collection.
 

A87

Medlem
Hotell: Clarion Malmö Live
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Såg att jag blivit uppgraderad i appen. Ringde och frågade om jag kunde checka in tidigare men de kunde inte lova något. Kom in strax innan 12 och frågade igen och inga prob.

Fick fråga efter läsken. Restaurangvouchern i appen.
 

intuition

Medlem
.. Deluxe Twin enligt appen men det står svit på dörren, kanske är det över Deluxe eller är Deluxe=Svit?)
....
På hemsidan listar de iallafall varken svit eller deluxe-rum, så det är ju en bra fråga. Kanske har de något enstaka rum som de uppfattar som sitt bästa och har det som "Deluxe" i bokningssystemet och som "Svit" på skylten.
En svit är som jag ser det mer än ett rum eller väldigt väl avgränsade sov- och vardagsutrymmen.
 

hco

Medlem
En svit är som jag ser det mer än ett rum eller väldigt väl avgränsade sov- och vardagsutrymmen.

Ja, rimligt. Detta var inte mer än ett rum men det var ett stort rum (jämfört med bilderna jag sett på de vanliga rummen). Säng, skrivbord, soffa, fåtölj, bord. Kristallkrona. Luftigt. Badrum med badkar.

Rummet bredvid hette också något med svit. Men inte resten som var längre ner i korridoren.

För övrigt mycket nöjd med att det fanns en skoputsningsmaskin i receptionen. Skulle på bröllop men hade ingen tid att putsa skorna. Maskinputs är inte som handputs men otroligt mycket bättre med maskinputs än ingen puts!
 

intuition

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att välja rum i appen och om det påverkar möjligheten till uppgradering?
Man kan ju tänka sig att receptionen på något sätt tänker att "jaha, de här kunden vill väldigt gärna ha rum X, kanske bäst att uppgradera någon annan"
 
Toppen