Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Ricci

Medlem
Hotell: Crowne Plaza Singapore airport
Bokat: Classic room pool view
Uppgradering: Svit med pool view förstås.
Antal nätter: 1
Status: Diamond Elite Ambassador

Tillbaka till det hotell i IHG kedjan som jag tror jag flest "stay" på.
Renovering på g och jag vet att deras Clublounge inte är öppen då.
Deras gamla club manager skickar med present till rummet, det är alltså 3år och 1 vecka jag var här sist.
Helt galet, vilken koll..!!
 

Jannes

Medlem
Hotell: Holiday Inn Washington-Central/White House
Bokat: King Bed Standard Sofa Bed
Uppgradering: King Suite
Antal nätter: 2
Status: Platinum Elite

Hörnsvit, har separat toalett + badrum/toalett. Har balkong som går runt hela hörnet, men är sunkig och har bara vy in i korsningen. Kanske mer kul högre upp?
Dubbla 50 tums TV överraskade mig.
I allmänhet är hotellet i behov av uppfräshning, och antalet gardiner tyder på att man verkligen vill hålla möjliga politiska möten här väldigt diskreta!
Complementary laundry room 24h är intressant att de erbjuder.
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Berlin
Bokat: Classic room
Uppgradering: Oklart med kategorierna efter renoveringen, men ett av de gamla Club Sr Suites i east wing. Står Jr Suite i min bokning, vilket helt klart är ett under statement.
Status: Diamond Elite Royal Ambassador

Har bott här en del genom åren och upplever alltid finfin service. Som Royal Ambasador blir en 2-cat upgrade alltid till Jr Suite. Har man otur får man ett rum i 'annexet' East wing mot gatan, där Jr suites 'bara' är ett något större rum.

Denna gång blev det dock full pott med en av de stora Club-suites (#822) på 8e våningen (samma som loungen). Borde bara vara signature suites som är högre (3st inkl presidentsviten som även går att beskåda i Homeland). Förutom dessa tre har jag med detta nog betat igenom samtliga varianter och vyer i husen.

20230829_143408.jpg


20230829_143349.jpg


20230829_143311.jpg


20230829_143253.jpg


20230828_075448.jpg
 

Kris

Medlem
Hotell: InterContinental London Park Lane
Bokat: Billigaste King
Uppgradering: King Junior Suite
Antal nätter: 3
Status: Platinum Ambassador

Ändå helt okej utdelning måste jag säga
Wow! Bokade du 'standard' eller 'Mayfair' room? Och framför allt fick du en std eller Mayfair suite? De lär vara ganska snåla med uppgraderingar på PL enligt utsago, så nyfiken. Oavsett - grattis :)
 

bvs

Medlem
Wow! Bokade du 'standard' eller 'Mayfair' room? Och framför allt fick du en std eller Mayfair suite? De lär vara ganska snåla med uppgraderingar på PL enligt utsago, så nyfiken. Oavsett - grattis :)
Standard och fick standard junior suite. Den är på kortsidan med fin utsikt mot parken dock
 
Toppen