Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

FilipJ

Medlem
Snyggt jobbat. Var det en riktad kampanj till dig? Har inte sett något liknande. Hade lätt hoppat på ett sånt erbjudande men nu tappar de en kund framöver. Kanske har missat något.
För HHG fick jag med matchad status en s k. fast track to retain gold. Oklart om den var allmängiltig eller ett sett för en relativt ny medlem som börjat vara mer frekvent att kvalificera på egna meriter. Har även fått fast track to gold via jobbet, vilket jag antar varit förhandlat av koncernen direkt med Hilton.
 

stopover

Medlem
Snyggt jobbat. Var det en riktad kampanj till dig? Har inte sett något liknande. Hade lätt hoppat på ett sånt erbjudande men nu tappar de en kund framöver. Kanske har missat något.

Låter som en specifik corporate-kampanj som man kan få tillgång till ifall ens arbetsgivare har ett större corporate-avtal direkt med Hilton. Då brukar Hilton erbjuda sådana här kampanjer med jämna mellanrum.
 

Rickard_O

Medlem
Hotell: Hilton Warszawa
Datum: 29/3-31/3
Bokat: King room
Rate: Advance purchase
Uppgradering: King executive room
Status: HHD

Riktigt bra bemötande kring sen utcheckning till kl 18:00, gjordes så att loungen kunde nyttjas innan sent flyg hem!

Såg nu att poängen redan kommit in och blev irriterad, dom har lagt utcheckningen på 1/4 istället för 31/3, mitt Diamond gick ut sista mars och gjorde att jag torskade 80% av bonuspoängen man får.
Trött man blir som ska hålla på och behöva jaga dom för 1600poäng, här får man ge det till flygbolagen att poäng backtrackas ordentligt!


1711931007319.png
 
Hotell: Millennium Hilton Bangkok
Datum: 31/3-1/4
Bokat: King room
Rate: Poängnatt (38 000 poäng)
Uppgradering
: King executive room
Status: HHD

Early check in gratis vid 07:00 på morgonen utan problem efter ankomst. Uppgraderingen syntes i appen lagom tills midnatt på ankomstdagen när bokningen blir non refund.

Hotell: Conrad Bangkok
Datum: 1/3 - 5/4
Bokat: Deluxe King
Rate: Advance purchase with breakfast
Uppgradering: Premium king-high floor
Status: HHD

Uppgraderingen kom per mail redan 4 dygn innan påbörjad vistelse
 

Rickard_O

Medlem
Hotell: Millennium Hilton Bangkok
Datum: 31/3-1/4
Bokat: King room
Rate: Poängnatt (38 000 poäng)
Uppgradering
: King executive room
Status: HHD

Early check in gratis vid 07:00 på morgonen utan problem efter ankomst. Uppgraderingen syntes i appen lagom tills midnatt på ankomstdagen när bokningen blir non refund.

Hotell: Conrad Bangkok
Datum: 1/3 - 5/4
Bokat: Deluxe King
Rate: Advance purchase with breakfast
Uppgradering: Premium king-high floor
Status: HHD

Uppgraderingen kom per mail redan 4 dygn innan påbörjad vistelse
Får man fråga varför du betalade för frukost när det ingår som HHG+?
 

intuition

Medlem
När man köper en rate med frukost behöver man komma ihåg att ändra i "My benefits". Många kedjor har ju "Fri frukost eller 1000p". 1000p är inte mycket, men som sagt har man frukost i raten så.
Vissa hotell frågar vid ankomst, men jag brände mig nyss på exakt samma grej. Non-refundable Inkl frukost var billigaste rate men missade mina 1000p
 
Toppen