Senaste nytt

Har du blivit hälsad välkommen ombord på någon flight ? (Alla flygbolag)

Noppe

Medlem
Tycker att det händer av och till inom Norden och Europa men endast av Link och Connect. Själv uppskattar jag det för då brukar även servicen på flighten vara avsevärt bättre.
 

trekker

Medlem
Hela grejen med SAS och Sverige generellt är ju att du ska inta vara bättre än andra. Alltså får man sämre service och recognition i SAS Plus eller som Diamond i GO. Jag upplever ofta att CC är betydligt trevligare mot alla andra än oss som har status eller sitter där fram. Som föregående talare så är det precis tvärtom med operated by Ireland eller Baltikum där man blir behandlad som en kung. SAS main tror de är ett lyxflyg men oftast sämre än alla andra LCC.
 

nissefalk

Medlem
När jag hade BA guld så kom det i stort sett alltid och sa hej och välkommen både i Business men faktiskt fler gånger i Economy. Som BA guld så hade de alltid koll på status när man flög Cathay där har de nog aldrig missat att man har status inom One World varken i Business eller Economy.
Bäst var som Guld med Emirates där de alltid kom och sa hej och om man kunde fixa något så säg till, och det gjorde jag varje gång, bad alltid snällt att om man kunde fixa en Jonny Walker Blue från First vore det himla trevligt, det ordnade man 9 av 10 gånger, minns ett flyg där jag fick min drink mitt i stora business kabinen direkt efter seat belt off och sedan tog det 30 min innan någon annan fick sina drinkar, alla tittade på mig och undrade vad jag gjort rätt....

På SAS inte så ofta varken som Diamant eller Guld
 

henrik l

Medlem
SAS hade en drive 2018(?) på långlinjerna att pursern skulle gå runt och skaka hand med alla EBD. Det var olika nivå på entusiasmen och det blev inte långvarigt.

Bästa upplevelsen är dock när jag åkte BA i WT+ och det finska paret bredvid diskuterade med varandra att det var orimligt att de skulle behöva sitta bredvid mig som hade WT-klädsel. Strax därefter kom pursern, gick ner på knä vid min stol, skakade hand och välkomnade mig som guldkund ombord med ett glas affärsklasskumpa och småpratade en stund. Ingen annan i kabinen fick något. Finnarna blev tysta.
Jag upplevde inte helt något liknande på BA innan pandemin, men mellan GOT-LHR i economy, purser hälsar välkommen, slänger till mig en flaska vatten, för ovanligheten skull har jag snackat lite med stolsgrannen och konstaterar att jag flyger mycket med dem. Lite halvsanning, jag flyger mycket med OW
 

hco

Medlem
Aldrig på SAS som EBD vad jag kan minnas. Inte rimligt för EBG (för många) men EBP/EBD hade varit trevligt. Jag uppskattar det.

Har hänt några gånger, mest i Asien, då som *A Gold eller ST Elite+.
 

SK989

Medlem
På en sen kvällsflygning med SAS mellan Amsterdam och Stockholm i januari satt jag i Go (nya jobbets resepolicy) och då jag inte haft tid att äta middag beställde jag friskt från vagnen - pizza, öl, Cola, G&T och chokladkaka. Stewarden sa "du är Diamond, va?" varpå jag svarade "Nix, bara silver idag". Då log han glatt och sa "Vi låtsas att du är Diamond" och det hela kostade mig inte en krona...
 
Last edited:

mha321

Medlem
Hoppsan. Plötsligt händer det. Idag. I plus inrikes från Göteborg till Stockholm.

Den konspiratoriskt lagda misstänker att det hade att göra med Anko på andra sidan gången. Men det gjordes diskret och snyggt på många sätt, så han lär inte märkt något :)
 

Ge We

Medlem
Jag har guld status på SAS men har aldrig någonsin blivit särskilt uppmärksammad varken i form av hälsning eller särskild service. Har alltid fått medioker service förutom när Air Baltic genomfört flygningen. Då har servicenivån legat på en helt annan och högre nivå. Framförallt glad och trevlig personal. Ingen arbetsmättnad där inte!

Har även guld status på THAI. Där är instruktionerna till CC att särskilt uppmärksamma passagerare med status. I oktober förra året flög jag Stockholm till Bangkok tor. Nu i februari flög jag Stockholm till Australien tor. Sex långflighter. Alla i Royal Silk class. På samtliga flighter blev jag hälsad välkommen med mitt namn samt erhöll lite allmän information. På flera av flighterna blev jag välkomnad av både IFM och CC. Mycket trevligt bemötande tycker jag. Man får också bättre service när det gäller serveringen. Som regel blev jag serverad mat först av alla i kabinen där det för övrigt var fullsatt på alla sex fighterna (alla flighter 359).

THAI har förbättrat servicenivån ordentligt efter konkursen. Halva personalstyrkan fick lämna och jag tror att man valde att behålla dom som ville satsa på att ge service värt namnet.
 
Toppen