Kimmen00 skrev:På kryssen nu. Återkommer med rapport.Klicka för att utvidga...
Kommit hem än? Är sugen på att testa kryssning nästa höst så intresserad av att höra vad du tyckte denna gång
Kimmen00 skrev:På kryssen nu. Återkommer med rapport.Klicka för att utvidga...
Zniper skrev:Kommit hem än? Är sugen på att testa kryssning nästa höst så intresserad av att höra vad du tyckte denna gångKlicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Stort tack@Kimmen00för konkreta tips, uppskattas verkligen!Börjar iofs fundera på om inte en resa direkt till Yucatan vore bättre just för snorkling.Har hört att det finns väldigt bra snorklingsställen i östra också, som Turks&Caicos och Jungfruöarna.Men hsh måste vi ju prova kryssning nån gång ändå.Får fartygen för övrigt lägga till i Kuba numera med alla lättnader, eller cirklar de fortfarande runt hela landet som ju i praktiken ligger och blockerar på en runda i västra Karibien?Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Nu är jag riktigt sur då jag efter att ha försökt i dagar äntligen kom fram till Hilton cruises. Får beskedet efter en stunds väntan av agenten att de sedan ca sju månader varken kan eller får sälja cruises till svenskar längre. Kan detta verkligen stämma eller hade jag bara otur med agenten?Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Nu är jag riktigt sur då jag efter att ha försökt i dagar äntligen kom fram till Hilton cruises. Får beskedet efter en stunds väntan av agenten att de sedan ca sju månader varken kan eller får sälja cruises till svenskar längre. Kan detta verkligen stämma eller hade jag bara otur med agenten?Klicka för att utvidga...
Ingår dricks i deras priser?aldrighemma skrev:Ett tips om du inte lyckas att boka via HH, är att kolla priser på UK sidor, i alla fall med RCCL så är dom ofta billigare.Klicka för att utvidga...
Det gör det i alla fall på RCCL. Jag bokade via UK för cirka 6 månader sedan och det vart 3-4 tkr billigare pp. Sedan är det säkert så att det inte alltid är billigare den vägen, det beror på vilka deals som är aktuella i sverige också. Men absolut värt att kolla upp.agehall skrev:Ingår dricks i deras priser?Klicka för att utvidga...
Jag bokade direkt på RCCL's UK hemsida, det går säkert för de andra rederierna också. Jag var även i telefonkontakt med UK's kundtjänst efter bokning, och det var inga konstigheter att jag bor i Sverige. Antar att även kryssningar ingår i EU's fria rörlighet av varor och tjänster?M.K skrev:Ska absolut kolla UK efter att ha ringt HH- agenten ikväll. Vilken resebyrå använde du där?Klicka för att utvidga...
Det händer då och då, vet inte hur ofta men det känns som att det är kanske 2 gånger per år. Sist jag kryssade så bokade jag via UK sidan, just för att den då hade ett erbjudande med deluxe paketet inkluderat i priset.Bankiren skrev:Vi har bara åkt med MSC, och då fick vi dryckespaket med vissa alkoholhaltiga drycker inkluderade.Ni som har åkt med Royal Caribbean, brukar de ha erbjudanden där man får dryckespaket med på köpet? Vi dricker inte till värdet av 50-60 dollar, så det är inte motiverat att välja till deras deluxe-paket för det priset.Klicka för att utvidga...