Senaste nytt

Handla ombord på SAS med EuroBonus poäng

Ett av dom sämsta sätt att bli av med poäng på. Jag nyttjade idag detta dumma erbjudande och betalade 1600 poäng för en ynklig liten renklämma och en burk vatten. Detta skulle naturligtvis ingått i biljetten när jag hade en fullprisbiljett. Tänk om SAS ändå kunde sälja poäng till detta pris, kostnaden om jag betalat kontant var 50 kr.

Jag måste bara fråga... Du säger själv "Ett av dom sämsta sätt att bli av med poäng på", "Jag nyttjade idag detta dumma erbjudande", "ynklig liten renklämma och en burk vatten", för att sedan avsluta med de kloka orden, "kostnaden om jag betalat kontant var 50 kr". Varför betalade du inte 50:- för tunnbrödsrullen och vattnet i så fall? :) Bara lite nyfiken.

Last edited:
Ja det är en motiverad fråga som jag själv ställt mig. Det var så klart korkat att göra som jag gjorde, att använda poäng. Det blev ju minuspoäng på den resan totalt. Jag var en aning sressad för jag missat lunchen och läste in mej på ett jobb jag skulle göra i Luleå. Visst, SAS hade klart och tydligt skrivit vad det kostade i pengar och poäng så det var helt upp till mej att välja.
Men det ändrar inte min åsikt om att SAS tar ut hutlöst med poäng för denna produkt. Det borde finnas en avvägning mot vad värdet på poäng är när man köper den från SAS.

Ja det är en motiverad fråga som jag själv ställt mig. Det var så klart korkat att göra som jag gjorde, att använda poäng. Det blev ju minuspoäng på den resan totalt. Jag var en aning sressad för jag missat lunchen och läste in mej på ett jobb jag skulle göra i Luleå. Visst, SAS hade klart och tydligt skrivit vad det kostade i pengar och poäng så det var helt upp till mej att välja.
Men det ändrar inte min åsikt om att SAS tar ut hutlöst med poäng för denna produkt. Det borde finnas en avvägning mot vad värdet på poäng är när man köper den från SAS.

Jag hoppas du inte tog mitt inlägg som drygt, det var inte min mening.

Jag håller med om att det inte är speciellt proportionerligt. Du får exempelvis 150 poäng för en inrikes resa i eco som kostar allt från 499:- och uppåt. Så, det blir ju som du redan nämnt, en väldigt dyr måltid.

Toppen