Hälsningar från luften!!

• Thread starter Thread starter Dreamliner
  • Start date Start date
Hälsningar från TK58 IST-BKK, en väl inkörd 330-300 så kan farkosten beskrivas.

Service, mat och dryck är dock i toppklass maten sammanfattat är nog den bästa vi upplevt i luften.

Nu snart dags för lite sömn återkommer med hur detta gick.

20230826_190116-jpg.145327

20230826_192056-jpg.145328

Hälsningar från SK1427.

Flygvärdinnorna bestämde sig för att servera alla utom mig. Fick ringa efter dem. Inte koll på Diamond idag heller.
img_4411-jpeg.145398

AY1335 HEL-LHR mycket god varmrätt likan som jag åt för 5 veckor sedan till CDG, frågade om det är kyckling med potatismos på vägen hem kabinchefen sa ja, kan du vår meny?

Jag måste ge ett stort beröm till denna måltid bra krydda

Damen bredvid mig är inne på sin fjärde flaska rödvin efter att vi har varit i luften 45 minuter och inne på min första ja ni vet!
img_1902-jpeg.145603

img_4462-jpeg.145609

First first på LH418 kan sammanfattas med ett ord fantastiskt! Maten är riktigt bra, crew är vänlig (inte så tysk, vilket var underhållande), drycken har flödat och sängen är rymlig och riktigt skön med bäddmadrass (enligt YouTube recensioner ska LHs kabin vara något varm men så är absolut inte fallet idag).

Ska man klaga på något är det IFE-skärmen (inte för att jag använt den mer än till kartfunktion), känns liten i förhållande till avstånd och upplösningen är låg.

Vet att många gillar sviter och stängda dörrar i C och F, men uppskattar luftigheten just i LHs främre del - känns rymlig men ändå rätt privat när man fäller upp sidoavskiljaren.

011430121 skrev:AY1335 HEL-LHR mycket god varmrätt likan som jag åt för 5 veckor sedan till CDG, frågade om det är kyckling med potatismos på vägen hem kabinchefen sa ja, kan du vår meny?...Klicka för att utvidga...

Den rätten är god (kanske den bästa de har nu), men tyvärr är det nästan ingen rotation i menyerna. Det är väldigt enformigt och får man en av de mindre bra rätterna ett par flyg i rad är det inte kul.

Flög nyligen CPH - SIN tur och retur med Singare Airlines business class. Hade tur och lyckades boka award tidigare i år. Det var första gången med SQ i business. Nu var detta i och för sig inte den nya business kabinen, men det var egentligen inget alls som stack ut med SQ. Haft bättre upplevelser i SAS Business. Det bästa var servicen från kabinpersonal och business loungen på Shangi, men varken mat, dryck, kabin, IFE var särskilt imponerande.

20230901_114944-jpg.145836

Herr Sjödin skrev:Flög nyligen CPH - SIN tur och retur med Singare Airlines business class. Hade tur och lyckades boka award tidigare i år. Det var första gången med SQ i business. Nu var detta i och för sig inte den nya business kabinen, men det var egentligen inget alls som stack ut med SQ. Haft bättre upplevelser i SAS Business. Det bästa var servicen från kabinpersonal och business loungen på Shangi, men varken mat, dryck, kabin, IFE var särskilt imponerande.Klicka för att utvidga...

Intressant post. Jag har själv höga förväntningar på min första longhaul med SQ i business lite senare i år. Kanske för att det är så svårt att boka så tror man att det ska vara något alldeles extra.

Jag flög den kabinen mellan KUL-SIN tidigare i år och visst var det lite snobbigare än Malaysia Airlines på samma sträcka. Men det imponerade inte, och maten var godare på MH.

Fördrink på Istanbul - Panama City. God GT men hade gärna önskat lite mer is. 1 gb internet ingår, generöst!

20230915_145236-jpg.145955

SK935 CPH-SFO, måltiden är precis avnjutes.

MENY

img_1286-jpeg.146004

FÖRRÄTTEN

Varmrökt lax, smaklös anlättning

img_1943-jpeg.146001

VARMRÄTT

Griskind med svarttrumpet svamp, brysselkålen gjorde att man fick jul känsla!

Mycket god kan rekommendera.

img_1944-jpeg.146002

Desert

Rabarber och jordgupps bavarois i en chokladform.

Någon typ av jordgubbsmousse med rabarbersylt

img_1945-jpeg.146003

Som vanligt när det är SAS mycket trevlig kabinpersonal, dansk purser och övrig CC IC kabinen skånskor.

Nu är det 8 timmar kvar innan vi har nått vårt mål SFO.

GOT - EWR Business

Flyger över Reykjavik just nu. Jag är förvånad att jag lyckades stava rätt på den staden med tanke på att jag är rätt berusad. Detta är onekligen den bästa SAS flighten jag varit på. Iprincip med nivå med AF som jag har flugit en del.

Två killar, helt underbara. Vänliga, kommer ihåg vad man bett om. Fyller på glasen utan att man behöver fråga. Det var nästintill vinprovnings nivå på det.

Är på riktigt bra humör nu. Dock borde jag sova nu. Så jag orkar med att köa för emigration.

Maten var fantastiskt. Hjorten var mumsig och passade väldigt bra ihop med poggiontondo, chianti:n. Kycklingen var saftig och smakrik.

Aningen trött på samma efterrätt varje gång man flyger business, men ska inte klaga.

Generellt gillar jag inte narrow-body, men det har helt klart kompenserats av servicen. Har varit väldigt missnöjd med den annars på SAS och senast för ca två månader när jag flög till Boston TOR, så kändes det som varje gång jag frågade efter något så var jag ivägen.

Tummen upp!
55b68155-de08-454a-934a-16cb13637da9-jpeg.146263

8d3c5133-f0a2-4067-83ec-3765f1fb226c-jpeg.146262

7c175bf4-b46d-4c9a-bb6f-dc69ea96ffc3-jpeg.146261

DanielSpecial skrev:GOT - EWR BusinessFlyger över Reykjavik just nu. Jag är förvånad att jag lyckades stava rätt på den staden med tanke på att jag är rätt berusad. Detta är onekligen den bästa SAS flighten jag varit på. Iprincip med nivå med AF som jag har flugit en del.Två killar, helt underbara. Vänliga, kommer ihåg vad man bett om. Fyller på glasen utan att man behöver fråga. Det var nästintill vinprovnings nivå på det.Är på riktigt bra humör nu. Dock borde jag sova nu. Så jag orkar med att köa för emigration.Maten var fantastiskt. Hjorten var mumsig och passade väldigt bra ihop med poggiontondo, chianti:n. Kycklingen var saftig och smakrik.Aningen trött på samma efterrätt varje gång man flyger business, men ska inte klaga.Generellt gillar jag inte narrow-body, men det har helt klart kompenserats av servicen. Har varit väldigt missnöjd med den annars på SAS och senast för ca två månader när jag flög till Boston TOR, så kändes det som varje gång jag frågade efter något så var jag ivägen.Tummen upp!Visa bifogad bild 146263Visa bifogad bild 146262Visa bifogad bild 146261Klicka för att utvidga...
Hur många är ni ombord?

Tror knappt vi är hälften.

Jag bokade Plus för pengar men uppgraderade till Business via plusgrade för 2800kr. Då var 70% av business platserna fortfarande kvar.

Efter bud så är ca 70% av business platserna bokade.

Sitter på 2A, tronsäte.

Aningen tajt, gillar fortfarande omvänd fiskparkett??? Mer. (berusad hahaha)

011430121 skrev:Hur många är ni ombord?Klicka för att utvidga...

Back