Tack!Om det nu är en genomgående biljett så går väskorna ända fram till Maldiverna.
Jag tolkar det så när du skriver att allt är bokat via SAS. Altså inte två separata biljetter.
Tack för svar! Pratade med SAS på Arlanda när jag var där i början på december och enligt dom går väskorna hela vägen om vi stannar i transit men om vi vill lämna flygplatsen måste vi hämta ut väskorna. Så det blir att hämta ut väskorna för vår del eftersom vi ankommer 17 och nästa flyg går 09 dagen efter.När du checkar in för SK 973, se till att kontrollera att det står MLE på väskans bag tag och din claim tag. Om det står MLE kommer det automatiskt att överföras till PG 711. Om det inte står MLE på reklamationsetiketten måste du hämta väskan hos BKK. Jag rekommenderar också att använda AirTag-spårare i incheckat bagage nuförtiden.
Låter lite märkligt, är du säker på att de förstod frågan? Om ni inte vill få ut väskorna och de är checkade hela vägen verkar det konstigt att någon som hanterar väskorna skulle ta hänsyn till vad ni gör under tiden. Däremot om ni vill ha ut väskorna ska de bara checkas till Bkk.Tack för svar! Pratade med SAS på Arlanda när jag var där i början på december och enligt dom går väskorna hela vägen om vi stannar i transit men om vi vill lämna flygplatsen måste vi hämta ut väskorna. Så det blir att hämta ut väskorna för vår del eftersom vi ankommer 17 och nästa flyg går 09 dagen efter.
Om det står MLE/PG711 på väskan och väskans etikett som utfärdats i Stockholm, kommer väskan inte att dyka upp i BKKs bagageutlämningsområde.Låter lite märkligt, är du säker på att de förstod frågan? Om ni inte vill få ut väskorna och de är checkade hela vägen verkar det konstigt att någon som hanterar väskorna skulle ta hänsyn till vad ni gör under tiden. Däremot om ni vill ha ut väskorna ska de bara checkas till Bkk.