Senaste nytt

Gratis uppgradering i förväg med SAS?

Hej!
Tack för era svar! Då är det således en försämring av platser, eftersom vi bokat 2-säten vid fönster för att sitta avskilt. Nu sitter vi inklämda i mitten i 4-säten...

Visst, har du faktiskt betalt för bra platser så borde det vara en no-brainer för SAS att fixa så att ni får sitta ordentligt igen. Seatmap visar att det finns lediga säten (i vitt):

Capture.JPG

Jag skulle säga att alla de säten som är markerade med X är lediga - de är helt enkelt blockade för att de kräver extra betalning. Således borde SAS (eller du själv via sas.se) kunna välja AB eller GH på raderna 16-21 eller 24.

22 klassas inte som premiumrad (troligen för att stolen knappt går att luta bakåt) och bör nog undvikas.

Tusen tack för alla svar! Har nu ringt SAS (igen) och fick prata med en person som var mer tillmötesgående än den förre. Fick nu platserna 17A och 17B - rad 16 var tydligen inte tillgänglig .

Jag "råkade ut för" samma manöver från SAS, dock kvällen innan vår avresa. Flyttades upp från plats 23A och B till 14E och D. Kollade seatguru först och såg att det var sätena längst fram i Plus-kabinen. Vid boarding upptäckte jag dock att vi flög med den inhyrda A340:n och där var våra platser i mitten av Plus-kabinen. Visserligen mitt-sättena i en 2-4-2 konfiguration, men ändå bättre med Plus än GO. Skulle därför misstänka att ni råkat ut för en equipment change och får åka Plus som följd av det precis som flera andra antytt. Dock väldigt märkligt som agehall antyder att det sker så långt i förväg, men kanske är maskinen redan fullbokad?

Toppen