Senaste nytt

Google hittar på försening?

Johan_A_M

Medlem
Sitter just nu på FRA-MEX och några timmar in i flighten får jag plötsligt upp en notification från Google om att vi kommer bli två timmar försenade. Hör mig såklart för och värdinnan och piloten har ingen aning om vad uppgiften skulle kunna komma ifrån, och den är ffa inte sann.
Varifrån drar Google sina uppgifter tror ni?
 

AABack2ARN

Medlem
Det kan man verkligen undra, men under en stund visade även flightstats en försening på i storleksordningen 2 timmar. Jag antar att du sitter på LH498:

LH498.png


Så google har nog fått informationen från samma ställe som flightstats. Undrar dock vilket...
 

Johan_A_M

Medlem
Ah, då är det Flightstats som är källan helt enkelt. Jaja, jag fick förvirra kaptenen lite i alla fall, det borde man kanske ta med på cvt.
 

mha321

Medlem
Om det är direkt Flightstats som är fel eller en bakomliggande källa till dem så är det fler som råkat ut. Har hört från två olika personer på två olika flighter med United över pölen i natt som fått omotiverade förseningsindikationer på flyg i luften i tid. Inte utan att man undrar om någon gjort ett fel vad gäller sommartid någonstans...
 
Toppen