Senaste nytt

Golf i San Francisco - 2 dagar milage run

plover

Medlem
Hej forumet, lyckades boka en 2-4-1 i höst också ARN-SFO, så alla bra tips här i tråden sparar jag till dess istället. Men jag har kvar min MR i mars och tänkte passa på att fråga om någon har tips på golfbana med eller utan närliggande hotell för den resan istället ? Behöver ingen flashig bana utan någonting som ligger lagom långt från flygplatsen och så kan jag klämma in två rundor och två nätter på något närliggande hotell.
 
Klassiska The Lodge at Presidio ligger ganska nära lika klassiska Presidio Golf Course. Det ligger väl inte så nära flygplatsen men dock centralt i SF.
Sedan finns även Golden Gate Park golf. Vet dock inte om de har öppnat efter renoveringen än.
 

LKR

Medlem
Jag spelade inte själv, men några kolleger testade the Old Course på https://www.halfmoonbaygolf.com/ när vi var över på jobbresa förra månaden och tyckte den var väldigt trevlig. Överkomligt pris och lätt att få tee time, ca. 30 min från SFO.

Ser ut att finnas ett Ritz-Carlton på golfbanan, men till rätt saftigt pris... Vill minnas att Half Moon Bay är rätt sömnigt i allmänhet, så hade nog själv hyrt bil och tagit ett hotell i typ Palo Alto/Mountain View eller liknande. Men det beror så klart helt på vad du föredrar för område.
 

Zeke Z

Medlem
Utöver Presidio skulle jag titta på Harding Park eller Lincoln Park i nästan samma område. Om du kan tänka dig 1h resväg från SFO så är Pasatiempo norr om Santa Cruz en riktig pärla signerad Alistair Mackenzie, de har även ett Inn bredvid banan.

1705310471854.png
 
Toppen