Senaste nytt

Gold tier med AMEX Platinum, befintligt Honors konto?

GOTBound

Medlem
God morgon,
Vi har nyligen skaffat AMEX Platinum och får våra kort i dagarna, vi skall uppgradera Mrs. GOTBounds Honors konto till Gold, är det något särskilt vi skall tänka på när vi gör det via AMEX sida så det av misstag inte skapas ett nytt Honors konto (detta gäller även Bonvoy, HERTZ och AVIS)?

EK

Ja! Gör det på ett annat sätt än klicka på länken via Amex. Det gjorde jag. Så vips hade jag dubbla konton. Å andra sidan kunde Hilton supporten slå ihop båda kontona till "det nya". Chattade med dem i säkert 20 minuter igår kväll.

...men nu när jag kollar så har de inte slagit ihop kontona. Suck. Mina gamla poäng är inte överförda, och mina kommande bokningar syns inte på det nya kontot.

Det ska gå att fylla i sina medlemsuppgifter i aktuellt program. Så du behöver inte skapa ett nytt konto för varje.

Det var iaf inga problem när jag gjorde detta - men Amex hemsida har uppdaterats en del sedan jag gjorde det. Kanske inte är lika tydligt och bra nu?

Tack för Era svar.
Vi vill verkligen inte hamna i en situation där det blir två konton, även om Hilton kan fixa det så brukar sådant ta tid och vara väldigt beroende på kunskapsnivån på den man pratar med hos Hilton.

EK

Min erfarenhet är att Hilton blev ett nytt konto, försökte aldrig slå ihop då gamla var "tomt".
Avis och Hertz funkade inte alls att få till via länkarna, kontaktade kundtjänst och fick sen själv kontakta företagen som fixade uppgradering (Sixt uppgraderades sen efter ett mejl med förfrågan om statusmatch med Hertz & Avis).

Ok, tack för infon.
När det gäller AVIS är mitt konto tomt för tillfället, värre med HERTZ, där har jag både bokningar och poäng, framför allt en 19 dagars bokning inför jul och nyårssemestern i Florida som visserligen är ändringsbar, men priserna har gått upp 30-40% mot vad jag fick när jag bokade i januari.

Var det bara att ringa HERTZ och AVIS samt meddela att man vill "uppgradera" sitt medlemskap map. AMEX Platinum?

EK

är det något särskilt vi skall tänka på när vi gör det via AMEX sida så det av misstag inte skapas ett nytt Honors konto

Gällande HHonors åtminstone, så går det att ange ett befintligt konto på Platinumsidan.

När jag gjorde detta, så lyckades jag aldrig fullfölja registreringen. Det stod i "pending" några dagar (kanske en vecka), sedan fick man ett odefinierat fel. Upprepade ett antal gånger utan framgång.

Istället valde jag alternativet att skapa ett nytt konto, och då fungerade det direkt, det nya kontot blev Guld omgående. Sedan överförde jag alla poäng och bokningar från det gamla kontot till det nya, vilket gick helt smärtfritt.

Det är iofs endast en sample size av 1 person, men min erfarenhet är alltså att köra på ett nytt konto istället för att försöka behålla ditt befintliga.

Nu har jag signat upp mig och Mrs. GOTBound till förmånsprogrammen, både de vi har och nya (för Mrs. GOTBound).

Gällande HERTZ så använda jag CDP koden och lade till mitt Platinum kort, enligt vad jag läste på webben (Flyertalk) så tar det ett par dagar innan konton uppdateras.
AVIS ringer jag imorgon hade jag tänkt mig.

Jag återkommer i tråden med hur det gick, framförallt de konton som inte är nya utan "uppgraderade".

EK

Toppen