Senaste nytt

GLO Hotels lämnar GHA Discovery

rsimon

Medlem
GLO Hotel i Finland lämnar GHA Discovery-programmet vid årsskiftet 23/24. Sedan tidigare har man haft ett parallellt samarbete med Strawberry och man har kunnat välja vilket program man önskat samla status och poäng i.

Nu blir det renodlat Strawberry och därmed försvinner GHA Discovery-hotellen i Norden från kartan. Tidigare ingick även First Hotels och Thon i programmet.

GLO Kluuvi i centrala Helsingfors blir även HOBO i april när renoveringen är klar i vår och hotellet i Stockholm får således ett finsktalande syskon.

Blir spännande och se vad det betyder för Strawberry medlemmar, om något. Jag har väl tyckt att GLO varit överprisade, både i pengar och poäng.
Varje gång jag tittar på GLO Vanda så känner jag "nä, aldrig i livet" och så blir det Clarion Aviapolis istället.

Har nog aldrig bott på GLO utanför kampanjpriser. Har alltid lyckats få bokningar via Black Friday-rea julkalenderpris, skördefest-rea, presentkortsrea, etc. etc. Då har det varit prisvärt tycker jag. De har koll på uppgraderingar för statusmedlemmar också.

Toppen