Senaste nytt

Glömde bort ett fält i Kinas visumansökan, vad göra?

Love Dager

Medlem
Hej!

Har precis varit och lämnat in min ansökan om visum till Kina, i all hast kan tilläggas, då jag kom precis innan stängningstid.

I min stress fyllde jag i formuläret och rutan "Countries visited last 12 months" glömde jag fylla i en av mina tidigare resor, nämligen Ukraina.

Vad ska jag göra nu? Det finns ju en stämpel i passet från resan, så stor risk att de hittar det och undrar. Blir ansökan avslagen hinner jag inte skicka in en ny före min bokade avresa.

Tänker att antingen:
1. Jag säger inget, risken finns att det blir avslaget.
2. Jag ringer och berättar läget, risken finns att de säger att min ansökan är ogiltig och jag måste fylla i en ny, vilket jag möjligen hinner om jag betalar dubbelt för express-service?

Vad säger ni?
 
Jag reser ganska mycket och brukar aldrig få plats med alla länderna som jag besökt senaste 12 månaderna på den raden som detta ska skrivas.
Har aldrig haft några problem. Jag tror att de främst är intresserade av att veta om man varit i länder med risk för smittosamma sjukdomar.

Jag tror inte att det blir några problem, men jag kan ju inte veta. :)

Du får dock gärna meddela oss andra hur du gör och vad utkomsten blir.
 

Love Dager

Medlem
Är Ukrainastämpeln daterad?

Jo det är den, med ut- och inresa..

Gör inget alls. De kommer med 99,99% säkerhet aldrig lägga märke till det.

Jag reser ganska mycket och brukar aldrig få plats med alla länderna som jag besökt senaste 12 månaderna på den raden som detta ska skrivas.
Har aldrig haft några problem. Jag tror att de främst är intresserade av att veta om man varit i länder med risk för smittosamma sjukdomar.

Jag tror inte att det blir några problem, men jag kan ju inte veta. :)

Du får dock gärna meddela oss andra hur du gör och vad utkomsten blir.

Skönt att höra! Då tror jag att jag struntar i det, håller tummarna!
 
Toppen