Gjorde en bokning, fick två

syversen

New member
Gjorde nyss en awardbokning på SAS hemsida (SAS-flighter). Skatter och avgifter har dragits (en gång) på mitt kort, och jag har fått bekräftelse per e-post på min bokning (en). Tittar jag på hemsida och i appen har jag dock två identiska bokningar med varsin bokningsreferens.



Känner att viss varsamhet kanske krävs för att det här inte skall sluta med att två bokningar blir noll. Någon som upplevt samma? Kan man förvänta sig att den extra bokningen städas bort?
 
Har båda bokningarna fått ett e ticket nummer? Om inte så är väl det troligaste att den utan ticket kommer rensas automatiskt.
 
Har bägge bokningarna olika biljettnummer? Är det en bokning för flera personer?
 
mha321 skrev:Har båda bokningarna fått ett e ticket nummer? Om inte så är väl det troligaste att den utan ticket kommer rensas automatiskt.Klicka för att utvidga...


Nej, ser nu att den som inte bekräftats med ett e-postmeddelande saknar biljettnummer




fcx skrev:Har bägge bokningarna olika biljettnummer? Är det en bokning för flera personer?Klicka för att utvidga...


Den som inte bekräftats per e-post saknar biljettnummer ser jag nu. Bokningen är för bara en person.
 
Syversen skrev:Nej, ser nu att den som inte bekräftats med ett e-postmeddelande saknar biljettnummerDen som inte bekräftats per e-post saknar biljettnummer ser jag nu. Bokningen är för bara en person.Klicka för att utvidga...
Det där har hänt mig en gång tidigare, när första kortbetalningen blev nekad. Den obiljettetade bokningen ska bli avbokad automatiskt efter 72 timmar.
 
Back
Top