Senaste nytt

Ge mig tips på restauranger att besöka på Bali

Mediana

Medlem
Hej, vet att jag läst om lite restauranger på Bali tidigare i en tråd, men kan för mitt liv inte hitta den igen, så jag gissar att de ligger nedbäddade i någon hoteltråd någonstans.

Var är era bästa tips för restauranger på Bali? Tänkte att den här tråden kunde vara lite generell eftersom vi är många som åker dit och platsen är relativt liten. Högt som lågt.

Jag tänkte ge mig på Mozaic och room4desert den här gången, men behöver lite fler tips.

Gillar man Street-aktig mat rekommenderar jag Fat Chow, bästa maten jag åt på Bali när jag var där för 1.5 år sedan. Fat Chow, Kuta - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - TripAdvisor

Sen rekommendera jag att besöka nån av restaurangerna efter Jimbaran Beach, där de grillar fisk och skaldjur på stranden medan man kollar på solnedgången och dricker blaskig lager. Inte så mycket för maten som för stämningen.

Beroende på er ålder är även La Plancha, Seminyak - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - TripAdvisor ett trevligt ställe pga stämningen.

Last edited:
Room4Dessert som du nämnt är riktigt bra. Finns härlig restaurang/hak vägg i vägg också.

Kan varmt rekommendera Locavore i Ubud.

Modern och avslappnad, men med fantastiska råvaror. Nr 22 på Pellegrino’s Asien lista.

Gillar man Street-aktig mat rekommenderar jag Fat Chow, bästa maten jag åt på Bali när jag var där för 1.5 år sedan. Fat Chow, Kuta - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - TripAdvisor

Sen rekommendera jag att besöka nån av restaurangerna efter Jimbaran Beach, där de grillar fisk och skaldjur på stranden medan man kollar på solnedgången och dricker blaskig lager. Inte så mycket för maten som för stämningen.

Beroende på er ålder är även La Plancha, Seminyak - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - TripAdvisor ett trevligt ställe pga stämningen.

Tack, får ta och testa Fat Chow då, restaurangerna vid Jimbaran har jag testat tidigare. La Plancha känner jag mig lite för gammal för :)

Room4Dessert som du nämnt är riktigt bra. Finns härlig restaurang/hak vägg i vägg också.

Var på R4D idag och det var bra. Intressanta smaker fram till Petite fouren som jag hade kunnat skippa. De var verkligen inget att hurra för.Haket vägg i vägg hade en lång kö utanför sig. Grillade Ribs som såg väldigt goda ut, men vi det laget var vi ganska mätta.

Restaurang Bambu, Seminyak

Tack, kollar in den.

Kan varmt rekommendera Locavore i Ubud.

Modern och avslappnad, men med fantastiska råvaror. Nr 22 på Pellegrino’s Asien lista.

Hade gärna besökt Locavore. Har försökt vid tre tillfällen men då vi ofta bokar resa med kort varsel så har det alltid varit fullt. Samma den här gången.

Toppen