Senaste nytt

Galapagos med 2-4-1 ?

plover

Medlem
Hej forumet, någon som har tips på routing och vad som är lämplig tidpunknt på året att åka till Galapagos ? Ser lite olika förslag men har någon gjort liknande resa med Skjyteambolag så är jag idel öra. Blir väl någon positioneringsflygning också med revenue - helt ok. Vi är två som åker, Tänkte prova en aådan där liveaboard båt på en eller två öar i en vecka.

• Gilla
Reactions: Gus
KLM flyger till Quito och Guayaquil, det är nog så nära du kan komma till Galapagos med SkyTeam. Hoppet vidare får man köpa som en separat biljett för cash på Avianca eller LATAM.

Enklast att byta på GYE. En natt på Hilton Guayaquil rekommenderas. I Quito är det långt ner till stan från flygplatsen. Men läget i Ecuador har jag inte koll på nu.

Toppen det skall jag kolla på direkt - tack. när är det säsong eller snarare inte ösregn/monsun eller vad det heter ?

KLM flyger till Quito och Guayaquil, det är nog så nära du kan komma till Galapagos med SkyTeam. Hoppet vidare får man köpa som en separat biljett för cash på Avianca eller LATAM.

Precis. När jag var på Galapagos (säkert snart 10 år sen, tiden går fort) så flög jag KLM och sen en separat bokning ut till öarna. Vill minnas att det var en "triangelrouting" AMS-UIO-GYE-AMS.

Jag var där augusti/september och helt OK väder.

Jag var på Galapagos nu i början av januari, regnperioden startade precis. Vi fick lite skvätt, typ 5 minuter, några dagar men inget som störde.
Om du flyger sista biten med LATAM, så är det enklast att byta i Guayaquil. Deras flighter slingas via Quito, så vill du ha direktflyg med dem till Galapagos, så är det kortast o enklast via Guayaquil. Jag kom fram sent på kvällen innan flyget till Galapagos (Iberia från Madrid), så jag bodde en natt på Holiday Inn vid flygplatsen, du kan gå dit från terminalen ca 300 m. Väldigt trevligt o fint hotell. Ska du turista i Guayaquil, så rekommenderar jag dig att anlita en lokal guide. I Quito finns det nog mer att se på.

Hej forumet, någon som har tips på routing och vad som är lämplig tidpunknt på året att åka till Galapagos ? Ser lite olika förslag men har någon gjort liknande resa med Skjyteambolag så är jag idel öra. Blir väl någon positioneringsflygning också med revenue - helt ok. Vi är två som åker, Tänkte prova en aådan där liveaboard båt på en eller två öar i en vecka.
Galapagos är fantastiskt! Vi var där i September 2023, en perfekt månad enligt oss! Vi åkte med Star Alliance 2-4-1 så den routingen är tyvärr inte till så mycket hjälp. Ölbryggeriet rekommenderas varmt, likaså sköldpaddefarmen.

Thread '[Semi-live] Weekendresa till Galapagosöarna' https://www.businessclass.com/forum/threads/semi-live-weekendresa-till-galapagosöarna.104544/

Toppen