Senaste nytt

Göteborg/Köpenhamn - Washington DC + Florida

RimaZ

Medlem
Tjenare,

Jag och sambon + svärföräldrar siktar på Florida efter sommaren/till hösten och jag försöker hitta bästa möjliga sätt att resa bekvämt, men inom rimliga pengar (dvs. SAS plus eller motsvarande). Är väldigt novis på att flyga finare än ekonomi så det vore kul att åka lite bättre för hyfsad peng (även om USA verkar svårt att fynda i nuläget).

• Varifrån vill du börja din resa? GOT/CPH
  • Var är din destination? Washington (IAD) på ditvägen, men hem från Orlando (MCO) eller Miami(MIA).
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T&R
  • När vill/behöver du resa ut? Sept-Dec 2022
  • När vill/behöver du komma hem? Sept-DEC 2022
  • Hur länge vill du vara borta? 10-15 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  • I vilken kabinklass? SAS Plus eller motsvarande prismässigt.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Primärt SAS pga. EBD, men Star Alliance i stort fungerar.
  • Vad är din budget? (per person) 10.000sek T&R för SAS Plus eller motsvarande. Har ca 250k EB-poäng och är EBD, men vill ogärna bränna alla poäng på plusgrade på en resa. Svärföräldrarna accepterar nog att flyga SAS plus om vi mot förmodan lyckas få till Business på mig och sambon genom Plusgrade.
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Prisvärdhet, komfort och gärna kunna flyga bättre än ekonomi-klass.
Har tittat på nedan lösning i nuläget:
upload_2022-2-24_14-13-23.png

Attachments

• upload_2022-2-24_13-57-24.png
    upload_2022-2-24_13-57-24.png
    66,4 KB · Visningar: 103
Senast hela familjen (4) flög till Miami köpte vi Plus-biljetter för ca 7000kr/st under en F&F kampanj.
Mao tycker jag priset du hittat ser helt ok ut. Jämför även med Lufthansa som också har premium eco.

Toppen