Senaste nytt

Gå över hyrbilstiden med någon timme

Jag vet inte vad du försöker säga, det där är inte daterat och uppebarligen gammalt.
Som jag sa har de för många år sedan ändrat från 59 till 29minuter

another revenue-raising experiment by slashing its grace period for late vehicles in Europe and other international locations to 29 minutes from 59 minutes...
The changes affect travelers renting cars in Europe, the Middle East and Africa, Ms. Stifter said. The grace period for United States rentals will remain 59 minutes.
(Det är numera ändrat i USA också)

http://www.nytimes.com/2005/03/16/b...st-of-returning-a-hertz-car-late-is.html?_r=0

Några länkar från Flyertalk

Anyone Else Having Trouble with the New 30 Minute Grace Period? - FlyerTalk Forums
New rules for #1 Gold 1/1/2006 - FlyerTalk Forums

Din länk leder fö till
Visa bifogad bild 56335

På Hertz.com står det gällande USA (uppdaterat 13/5 2015)

Visa bifogad bild 56336
Det finns tydligen fler anledningar till att jag inte längre hyr hos Hertz. Olika inställningar (land/språk) ger tydligen olika villkor. Så här ser det ut med inställningen Poland/English - FAQ - T&C
image.png

Det finns tydligen fler anledningar till att jag inte längre hyr hos Hertz. Olika inställningar (land/språk) ger tydligen olika villkor. Så här ser det ut med inställningen Poland/English - FAQ - T&C

Det är värre än så, för om man gör en bokning på den polska sidan så säger de regler man godkänner genom att klicka på
"Book Now" , både på polska och engelska, att det är 29minuter som gäller (jag testade med en vecka i Warszawa)

Polska.jpg

Polska2.jpg

Använder man den Polska sidan för att boka i USA står det såhär på bokningssidan

Rentals have a grace period of 29 minutes.

Optional coverages do not have hourly charges/grace period, but are charged as a full day.

Extra hour charges will be incurred at the 30 minute mark if the vehicle is returned more than 29 minutes past the original rental time.

Please select one of the categories in the dropdown menu above to access details about Hertz's car rental policies.

Last edited:
Var sen någon timme med Hertz här i Göteborg och fick betala för en extra dag. Trodde inte detta eftersom jag lämnade tillbaka bilen på en röd dag och lade nycklarna i någon brevlåda utanför deras kontor. Men kan vara så att det sitter ett chip i nycklarna som scannas när den åker in i brevlådan.
Sedan dess höftar jag alltid så mycket som det bara går när jag hyr bil så länge jag håller mig inom 24h/dygnsavgiften.

• Gilla
Reactions: Gus
Har otroligt bra kontakt med "mitt" Sixt-kontor - så tipset att ringa i förväg och berätta om problemet kan jag också rekommendera. Brukar funka vid 26 h hyror.

Alt 2 om du är lite mer riskvillig är att boka bilen 2 h senare än du tror att du tänkt hämta den så att du får rätt åter lämningstid. Har aldrig nekats/betalat mera när jag provat detta.

Var sen någon timme med Hertz här i Göteborg och fick betala för en extra dag. Trodde inte detta eftersom jag lämnade tillbaka bilen på en röd dag och lade nycklarna i någon brevlåda utanför deras kontor. Men kan vara så att det sitter ett chip i nycklarna som scannas när den åker in i brevlådan.
Sedan dess höftar jag alltid så mycket som det bara går när jag hyr bil så länge jag håller mig inom 24h/dygnsavgiften.
Någon som vet om hertz odenplan använder samma system?

Toppen