Frågor om att boka Eurobonus award resa

JanneB skrev:Flög ARN-LIM med KLM/AF på en Amex 2-4-1 i feb. Nu är SAS hemsida omgjord och jag får bara detta meddelande oavsett destination i Sydamerika "Det går tyvärr inte att betala för resor till dessa destinationer med poäng"Tänkte bara höra om nåt fundamentalt förändrats i relationen Eurobonus-Skyteam eller om jag helt enkelt ska testa andra datum / destinationer. Ingen ide att söka om meddelandet stämmer.Klicka för att utvidga...
Är du inne på partner awards eller sas awards? Det där felmeddelandet brukade man få om man sökte sas awards.
 
Kalle Flygare skrev:Hej,Baserat på några färska erfarenheter har jag en fundering som jag hoppas någon forumvän med koll kan hjälpa mig reda ut.Jag har försökt göra en ombokning av en internationell enkelresa med utgångspunkt från ARN, ombokningen ämnar att lägga till en hemresa. Det har blivit en ganska långdragen process (och fem samtal) på grund av olika missförstånd och okunskaper hos kundservice, vilket gjort att bokningen har vandrat mellan olika lägen i över 1,5 vecka.Status idag:Poängen har dragits (igår)Inga nya skatter/ombokningsavgifter har debiteratsInga nya biljetter/biljettnummer är utställdafråga till forumet; När anses en ombokning vara genomförd? Om jag idag ringer in igen och vill göra en ändring, faller den under pågående ombokning eller kommer de vilja ta en ny avgift trots att ingen biljett är utställd? Jag kan tycka att det är rimligt att räkna ombokningen som genomförd när nytt biljettnummer är utställt, avgifter debiterade och bokningen syns slutligt i systemet – men om detta inte har skett ska det fortfarande finnas möjlighet för ytterligare ändringar utan att behöva starta om processen och betala nya avgifter.Klicka för att utvidga...
ringde in och frågade och agenten jag pratade med uppgav iaf att det är först vid biljettering som ombokningen anses genomförd, öppnar ett litet utrymme när hanteringen tar tid att komplettera en bokning
 
Jag har bokat en business award med KLM/AF via sas hemsida, läste att som Eurobonus Guld så ska man kunnde välja säte utan kostnad men lyckas inte hitta vart på hemsidan jag kan göra det.

Någon som kan bekräfta att man kan välja säte kostnadsfritt som guld?

Om ja, någon som kan berätta vart/hur jag går tillväga?



Tack,

P
 
PLZ skrev:Jag har bokat en business award med KLM/AF via sas hemsida, läste att som Eurobonus Guld så ska man kunnde välja säte utan kostnad men lyckas inte hitta vart på hemsidan jag kan göra det.Någon som kan bekräfta att man kan välja säte kostnadsfritt som guld?Om ja, någon som kan berätta vart/hur jag går tillväga?Tack,PKlicka för att utvidga...
Via KLM eller AF hemsida/app, och det är gratis
 
Betala för sittplatser på Air France och KLM

Longhaul Paris–São Paulo. Kostnaden var 8716 kr, inte det billigaste, men eftersom jag skulle jobba hela dagen vid ankomst passade det mig bra. Min in-flight entertainment fungerade inte, så jag fick en voucher som kompensation direkt av pursern. Klanderfritt hanterad.



www.businessclass.com






Det är lite random om man behöver betala eller inte.
 
Flyer722 skrev:Gäller väl endast KLM flyg som ibland får avgiften?Klicka för att utvidga...
Japp, har försökt fråga klm varför men får bara bla. bla. bla. svar.

Verkar inte finnas något system varföran ibland får betala på en sträcka men nästa gång inte.



Så dom passar ju med sas, konsekvent inkonsekvent...
 
Det här med feeders.



Skulle lägga till Osd - Arn - Cdg och Arn-Osd (huvudbokningen cdg-cpt-nbo-cdg-arn). Bokade detta i fredags, lämnade ut kortnr, fick besked om nya skatter etc. Ringde idag igen pga att ej fått biljetter för den nya bokningen samt att fanns en notification/warning i appen när man klickade längre in på resan.



Skulle inte fungera enligt agenten jag pratade med nu pga code share? En av flygningarna skulle visst fungera ändå men där var bonusbiljetterna slut tydligen.



Samtalet jag hade i fredags med den killen lät övertygande, räknade om skatterna, skickade den vidare till någon backoffice efter jag lämnat kortnumret.



Vad ska man göra egentligen?
 
trevande_eurobonus_bokare skrev:Det här med feeders.Skulle lägga till Osd - Arn - Cdg och Arn-Osd (huvudbokningen cdg-cpt-nbo-cdg-arn). Bokade detta i fredags, lämnade ut kortnr, fick besked om nya skatter etc. Ringde idag igen pga att ej fått biljetter för den nya bokningen samt att fanns en notification/warning i appen när man klickade längre in på resan.Skulle inte fungera enligt agenten jag pratade med nu pga code share? En av flygningarna skulle visst fungera ändå men där var bonusbiljetterna slut tydligen.Samtalet jag hade i fredags med den killen lät övertygande, räknade om skatterna, skickade den vidare till någon backoffice efter jag lämnat kortnumret.Vad ska man göra egentligen?Klicka för att utvidga...


Du har ju en double open jaw som inte är tillåtet, vet inte om det spelar in. Annars är det nog bara prova igen, codeshare lät konstigt.
 
Emil123 skrev:Du har ju en double open jaw som inte är tillåtet, vet inte om det spelar in. Annars är det nog bara prova igen, codeshare lät konstigt.Klicka för att utvidga...
Är mitt problem att huvudbokningen är Cdg - Cpt - Nbo - Cdg - Arn? Hade det varit bättre (vilket jag fick en känsla av) att haft bokningen från början som Cdg - Cpt - Nbo - Cdg? Agenten sa då att lika bra att också lägga till cdg - arn nu när den ändå finns.
 
trevande_eurobonus_bokare skrev:Är mitt problem att huvudbokningen är Cdg - Cpt - Nbo - Cdg - Arn? Hade det varit bättre (vilket jag fick en känsla av) att haft bokningen från början som Cdg - Cpt - Nbo - Cdg? Agenten sa då att lika bra att också lägga till cdg - arn nu när den ändå finns.Klicka för att utvidga...
Låter ju inte som det är problemet, borde ju gå lägga till som du skrivit. Skulle testa ringa in igen, att agenten nämner codeshare visar ju att antigen agenten i fredags eller den senaste har missat något.
 
Ni som har bokat inrikesresa USA, har ni lyckats boka den online eller behövt ringa in? Jag får bara upp ett felmeddelande varje gång jag försöker "Hoppsan ett fel har inträffat"
 
Emil123 skrev:Du har ju en double open jaw som inte är tillåtet, vet inte om det spelar in. Annars är det nog bara prova igen, codeshare lät konstigt.Klicka för att utvidga...


Jag undrar hur det är med detta nu. Har iakttagit några udda såna här bokningar på forumet och i en FB grupp.



Är det någon med mer konkreta förstahandserfarenhet som kan bekräfta att SAS nu ser mellan fingrarna för dubbel open jaw när det görs i förväntan att lägga till en feeder?
 
Bokade en resa med Virgin och SAS i våras för resa i februari. CPH-LHR-MLE-LHR-CPH. Nu har flygtiderna ändrats men det syns bara i appen - inga mail, inga varningar. Ingen kommunikation. Ändringen gör att vi landar 19:40 i LHR på hemresan och flyget LHR-CPH går 18:40.



Jag var med om en liknande grej för ett år sen med Virgin och då sa de att de inte kan göra något så vi fick avboka.



Stämmer de verkligen? Borde de inte lösa det åt en på något sätt? Vill helst inte behöva avboka resan!



Tack på förhand för tankar och tips!
 
JacobGBG skrev:Jag undrar hur det är med detta nu. Har iakttagit några udda såna här bokningar på forumet och i en FB grupp.Är det någon med mer konkreta förstahandserfarenhet som kan bekräfta att SAS nu ser mellan fingrarna för dubbel open jaw när det görs i förväntan att lägga till en feeder?Klicka för att utvidga...
När jag bokade CPH-LHR-CUN//LAX-LHR-CPH så kunde agenten inte få in sista segmentet så han sa att jag tyvärr måste betala en ombokning men att han hjälper mig i samma samtal. Under samtalet fick jag först biljetter för CPH-LHR-CUN//LAX-LHR och några minuter senare nya biljetter med hela bokningen. Så systemet verkar kunna släppa igenom dubbel open jaw även om reglerna inte tillåter.
 
Fredah skrev:När jag bokade CPH-LHR-CUN//LAX-LHR-CPH så kunde agenten inte få in sista segmentet så han sa att jag tyvärr måste betala en ombokning men att han hjälper mig i samma samtal. Under samtalet fick jag först biljetter för CPH-LHR-CUN//LAX-LHR och några minuter senare nya biljetter med hela bokningen. Så systemet verkar kunna släppa igenom dubbel open jaw även om reglerna inte tillåter.Klicka för att utvidga...
i mitt fall (ref tidigare inlägg) gick det att boka (kunde se bokningen i appen) men fick inga biljetter utställda och stötte på patrull när jag ville lägga på en feeder (som skulle göra resan till en enkel OJ), löste det till slut med att hitta en genomgående biljett på annat datum
 
Back
Top