Frågor om att boka Eurobonus award resa

Behöver boka LHR ARN ett specifikt datum som sista ben vid ankomst från HND. Det finns inga vanliga SAS bonus denna dag. Men det finns poäng pengar. Det roliga är att de bara kostar ca 28.000 i plus istället för 30.000.

Kan jag på nåt sätt boka den och koppla på den långa bokningen?

Matore skrev:Behöver boka LHR ARN ett specifikt datum som sista ben vid ankomst från HND. Det finns inga vanliga SAS bonus denna dag. Men det finns poäng pengar. Det roliga är att de bara kostar ca 28.000 i plus istället för 30.000.Kan jag på nåt sätt boka den och koppla på den långa bokningen?Klicka för att utvidga...
Om den långa bokningen är en award kan du inte koppla på en Revenue bokning till den. Poäng pengar biljett räknas som en revenue biljett.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Matore skrev:Behöver boka LHR ARN ett specifikt datum som sista ben vid ankomst från HND. Det finns inga vanliga SAS bonus denna dag. Men det finns poäng pengar. Det roliga är att de bara kostar ca 28.000 i plus istället för 30.000.Kan jag på nåt sätt boka den och koppla på den långa bokningen?Klicka för att utvidga...
Du kan aldrig slå ihop två olika bokningar oavsett vad. Och det går inte att mixa revenue och award i samma bokning.

Tomas E skrev:Såvida det inte är SAS Bonus (normala poängbiljetter) och ”vanliga biljetter för poäng”, som går att kombinera i samma SAS-bokning.Klicka för att utvidga...
Ja, men med förbehållet att man bara kan ha SAS bonus i ena riktningen och "vanliga biljetter för poäng" i andra riktningen. Man kan tyvärr inte blanda de två typerna i samma riktning.

Gjorde en ändring och lade till sista benet på min flygning här under hösten.

Fick betala 270x2 personer för detta. Stämmer det eller borde det inte vara 150x2?

Tim Karlsson skrev:Gjorde en ändring och lade till sista benet på min flygning här under hösten.Fick betala 270x2 personer för detta. Stämmer det eller borde det inte vara 150x2?Klicka för att utvidga...

150 kr för ändringsavgift och 120 kr för extra flygskatter kanske? Skatter/flygavgifter brukar ju även ändras vid varje ändring man gör.

crown skrev:150 kr för ändringsavgift och 120 kr för extra flygskatter kanske? Skatter/flygavgifter brukar ju även ändras vid varje ändring man gör.Klicka för att utvidga...

Det borde rimligtvis va så som du säger.

Reagerade på att allt la sig under "ändringsavgift" =)

Tomas E skrev:Såvida det inte är SAS Bonus (normala poängbiljetter) och ”vanliga biljetter för poäng”, som går att kombinera i samma SAS-bokning.Klicka för att utvidga...
Jaha men det är det då tror jag. Finns det alltså tre sätt att betala med poäng?

Går fortfarande inte söka? D.v.s. man måste ringa in. Då tycker jasg det finns viss logik att inte behöva betala ombokningsavgift när man inte kan göra det själv online? Eller?

Är detta bara ett skrivfel eller är det så många olika serviceavgifter för att boka en award inom Europa? Med Lufthansa från CPH. Kan inte påminna mig om att det sett ut så tidigare. Är det nytt eller ska det egentligen stå något annat än serviceavgifter?

f4d28ee4-5f6b-4112-b5e6-1530d7df148d-jpeg.133942

Varit i kontakt med SAS ang en tidigare bokning med Swiss från Zurich-Tokyo efter årsskiftet. Får höra att det är märkligt att min bokning gått igenom då man inte kan boka biljetter till asien mht kriget i Ukraina och att det inte går några rutter över Ryssland. Jag kollade och såg att Swiss flyg går som vanligt dock med en annan rutt. Enligt SAS är det restricted flights. Försökte på mig en annan bokning med resterande poäng och då gick det inte. Någon som vet? Surt med tanke på att vi bokat hotell mm.

Linmet skrev:Går fortfarande inte söka? D.v.s. man måste ringa in. Då tycker jasg det finns viss logik att inte behöva betala ombokningsavgift när man inte kan göra det själv online? Eller?Klicka för att utvidga...
Vad går inte att söka?

Ombokning av star alliance har väl aldrig gått att göra själv utan alltid krävt manuellt arbete, därav en kostnad för det.

Har bokat tre olika 4-2-1 och upptäcker samma sak på alla tre bokningarna.

Nämligen, när det inte är SAS men på alla andra Star Alliance ( Lufthansa, United, Brussels, Ethiopian) så kommer samma sak upp.

Only underseat bag included + checked bags. Med andra ord ingen kabinväska trots att jag business. Är det något som jag inte fattar eller har jag missat något här?

rosenstam skrev:Har bokat tre olika 4-2-1 och upptäcker samma sak på alla tre bokningarna.Nämligen, när det inte är SAS men på alla andra Star Alliance ( Lufthansa, United, Brussels, Ethiopian) så kommer samma sak upp.Only underseat bag included + checked bags. Med andra ord ingen kabinväska trots att jag business. Är det något som jag inte fattar eller har jag missat något här?Klicka för att utvidga...
Bara bugg i systemet, du behöver inte oroa dig.

rosenstam skrev:Har bokat tre olika 4-2-1 och upptäcker samma sak på alla tre bokningarna.Nämligen, när det inte är SAS men på alla andra Star Alliance ( Lufthansa, United, Brussels, Ethiopian) så kommer samma sak upp.Only underseat bag included + checked bags. Med andra ord ingen kabinväska trots att jag business. Är det något som jag inte fattar eller har jag missat något här?Klicka för att utvidga...
Jag har även detta på betald biljett med Thai så det är en bugg i systemet.

I flera år har jag bokat en 2-4-1 BC biljett till USA i juni i god tid i förväg. Men nu hittar jag inga resor och dollarkursen är ju deprimerande. Om man vill lägga max 125k EB poäng för två pers, och åka en långweekend någonstans från Köpenhamn i juni 2023, har ni något tips på var man kan åka? Jag föredrar direkt men ett snabbt byte är okej. Helst business men hade kunnat tänka mig en Economy till Tokyo till exempel om det inte vore för kriget.

Jag har under en tid, kanske under en vecka haft samma problem som några andra här. Är det någon som kan få igenom en sökning via sas.se?

sas_search-png.133961

Tidigare har man då och då kunnat få upp detta felmeddelande men sen har det fungerat men nu får jag det konstant.

Qraze skrev:Jag har under en tid, kanske under en vecka haft samma problem som några andra här. Är det någon som kan få igenom en sökning via sas.se?Visa bifogad bild 133961Tidigare har man då och då kunnat få upp detta felmeddelande men sen har det fungerat men nu får jag det konstant.Klicka för att utvidga...
För mig fungerar den som vanligt, d.v.s. sporadiskt fungerande varvat med samma felmeddelande som du får.

Aidin skrev:Varit i kontakt med SAS ang en tidigare bokning med Swiss från Zurich-Tokyo efter årsskiftet. Får höra att det är märkligt att min bokning gått igenom då man inte kan boka biljetter till asien mht kriget i Ukraina och att det inte går några rutter över Ryssland. Jag kollade och såg att Swiss flyg går som vanligt dock med en annan rutt. Enligt SAS är det restricted flights. Försökte på mig en annan bokning med resterande poäng och då gick det inte. Någon som vet? Surt med tanke på att vi bokat hotell mm.Klicka för att utvidga...
Bokade en Star Alliance bonusresa med SAS och Eva Air från Arlanda till Taipei igår och det var inga problem.

Back