Frågor om att boka Eurobonus award resa

pswe skrev:De måste tagit bort informationen från både SAS hemsida och google, märkligt.Klicka för att utvidga...
Fick hjälp av kundtjänst att hitta på hemsidan (Bonusresor med SAS partner).

-Du kan avboka/boka om fram till 24 timmar före utresans avgång. När du väl har påbörjat din resa kan du inte avboka eller boka om hemresan. Om du avbokar fram till 24 timmar före utresans avgång återbetalas alla giltiga poäng

André B skrev:När SkyTeam-medlemskapet var nytt för två veckor sedan så tyckte jag det dök upp hur mycket som helst i business till alla möjliga håll och kanter som fanns tillgängligt.Nu två veckor senare känns det allt mer barskrapat - har vi varit så duktiga på att boka awards eller har det strypts ner från partner-bolagen?Klicka för att utvidga...
På SAS eventet i Köpenhamn nämndes av någon i panelen i Skyteam koncernen att Eurobonus medlemmarna hade dom första 14 dagarna bokat 2500 awards i Skyteam. Bara för att ta bort konspiration teorier att därför SAS eller Skyteam har stoppat visa linjer/bokningar har inte med detta att göra.

Man var väldigt glada att EB medlemmarna har utnyttjat awards programmen samtidigt bidra SAS med sina awards platser.

Det är mera att de tekniska lösningarna är inte riktigt framme att skötas online/backoffice..

För de som inte följer tråden i AF/KLM/FB-forumet så verkar AF/KLM business gå att boka igen. SAS verkar även ha fixat en tidigare bugg som gjorde att flyg med Air Europa, China Airlines and Vietnam Airlines inte kostade dubbla poäng som det tydligen ska göra. ("En multiplikator på 2x tillämpas på poängpriset för de följande flygbolagen: Air Europa, China Airlines and Vietnam Airlines.")

Dum fråga som jag borde kunna.

Tänkte bränna lite poäng, boka 4 nätter till Washington DC eller Atlanta i maj. Finns business tor från Köpenhamn. Då vi kommer från Luleå via Arlanda så finns det just nu inget om man tar direkt från Luleå.

Ska man boka nu och ringa in sen och lägga till de sista benen? Antar att det kommer framöver? Kostar det då?

Tack på förhand,

Niclas

Veratio skrev:Dum fråga som jag borde kunna.Tänkte bränna lite poäng, boka 4 nätter till Washington DC eller Atlanta i maj. Finns business tor från Köpenhamn. Då vi kommer från Luleå via Arlanda så finns det just nu inget om man tar direkt från Luleå.Ska man boka nu och ringa in sen och lägga till de sista benen? Antar att det kommer framöver? Kostar det då?Tack på förhand,NiclasKlicka för att utvidga...
Just nu är läget sådant att det rapporterats att kundservice fått instruktioner att inte boka "leg-for-leg" över telefon, utan det ska gå att hitta genomgående på hemsidan.

Sedan finns det strörapporter om att det gått att ringa in och "ändra" ben eller nåt, men verkar vara väldigt beroende på vem som svarar.

Om det blir som förrut hos *A, så kommer du nog ändå få betala ändringsavgiften, så det ska du vara beredd på.

Jannes skrev:Just nu är läget sådant att det rapporterats att kundservice fått instruktioner att inte boka "leg-for-leg" över telefon, utan det ska gå att hitta genomgående på hemsidan.Sedan finns det strörapporter om att det gått att ringa in och "ändra" ben eller nåt, men verkar vara väldigt beroende på vem som svarar.Om det blir som förrut hos *A, så kommer du nog ändå få betala ändringsavgiften, så det ska du vara beredd på.Klicka för att utvidga...
Gäller detta verkligen även för vanliga SAS-resor?

Maxxan skrev:Gäller detta verkligen även för vanliga SAS-resor?Klicka för att utvidga...
Killgissar att det går bra att lägga till ben på rena SAS-awards OM det finns awardplatser i business (I). Finns bara platser i Plus (F) kan man stöta på patrull, eftersom benet CPH-ATL är i business (I). Det är oftast därför SAS awardsök inte hittar LLA-ARN-CPH-ATL i business (I). Däremot kan Plus (F) finnas LLA-ARN-CPH.

@Veratio prova att söka på en ren Plus-award och se om du får upp hela resan då.

Brasklapp på om det är bokningsklass F för Plus-award (minns ej).

Mr Basic skrev:Killgissar att det går bra att lägga till ben på rena SAS-awards OM det finns awardplatser i business (I). Finns bara platser i Plus (F) kan man stöta på patrull, eftersom benet CPH-ATL är i business (I). Det är oftast därför SAS awardsök inte hittar LLA-ARN-CPH-ATL i business (I). Däremot kan Plus (F) finnas LLA-ARN-CPH.@Veratioprova att söka på en ren Plus-award och se om du får upp hela resan då.Brasklapp på om det är bokningsklass F för Plus-award (minns ej).Klicka för att utvidga...
Nej, det är I-klass även för award i Plus inom Europa. Problemet anses vara att det är married segments som gör att man inte kan kombinera I+I ibland, men I+F går bra.

Jag har tänkt att åka till USA med +1 nästa år och använda 2-4-1, och tänkte göra flera städer i ett svep. Min fråga är då om det är möjligt att inkludera inrikesflygen i bonusbokningen?

Exempel

Leg 1: ARN - EWR (SAS)

Leg 2: EWR - IAD (Delta)

Leg 3: IAD - LAX (Delta)

Leg 4: LAX - CPH - ARN (SAS)

Flatseat skrev:Jag har tänkt att åka till USA med +1 nästa år och använda 2-4-1, och tänkte göra flera städer i ett svep. Min fråga är då om det är möjligt att inkludera inrikesflygen i bonusbokningen?ExempelLeg 1: ARN - EWR (SAS)Leg 2: EWR - IAD (Delta)Leg 3: IAD - LAX (Delta)Leg 4: LAX - CPH - ARN (SAS)Klicka för att utvidga...
Endast om uppehåll mindre än 24h mellan leg 1 och 2 samt 3 och 4. Om SAS börjar tillåta leg-för-leg-bokningar igen (vilket ej går fn).

Jannes skrev:Är leg-för-leg bokning per telefon, och cabin-class blandning blockat även för rena SAS awards?Klicka för att utvidga...
Det BÖR ju vara en ren SkyTeam blockad, har inte hört att det har blivit några förändringar kring SAS awards.

Ingår det inte bagage på partnersawards i eko längre? Och varför blir sökresultaten olika om jag vill använda min 241 eller ej?

Sas kundtjänst hittar inte en anslutning som finns på hemsidan när jag söker upp den separat. Det är en Businessbokning i O-klass med anslutning LLA-ARN i I. Nu kommer vi bara till AMS på hemresan då kundtjänst inte ser platser i I på anslutningen AMS-LLA även fast de alltså dyker upp för mig. Hemsidan verkar lite allmänt strulig i dag så det kanske är något med bonussöket som strular även bakom kulisserna. Men det borde väl inte vara något problem att få ihop den resan om kundtjänst ser tillgänglighet i I? Det funkar ju på utresan.

Det är den här resan: Inlägg i diskussionen 'Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2024' https://www.businessclass.com/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2024.105005/post-1096974

Edit: landning 15.35 i AMS och vidare 18.55 bör väl klara MCT?

Emil123 skrev:Undrar det också, har varit så länge. Hela flighter eller business-platser försvinner när man klickar i vouchern.Klicka för att utvidga...

MAn kan klicka i och ur flera gånger för få olika alternativ också.

Många av dem går inte att boka. Verkar vara mycket spöktillgänglighet.

Men om jag öppnar upp mitt Flying Blue-konto och kollar vilka platser som visas för mig där och försöker boka samma avgångar på SAS så går det bra. Ibland.

Dock fortfarande osäker på bagagekvoten.

Back