Frågor om att boka Eurobonus award resa

GOT-XXX skrev:Gäller ändringsavgiften på 150 kr endast per person eller är det per person per väg? Alltså, blir det dubbel avgift om man ändrar på både utresan och hemresan på samma gång?Klicka för att utvidga...
En avgift (150kr) per person, spelar ingen roll hur du ändrar rutten.
 
Jag har just nu en Star Alliance award, har nu släppts biljetter så det kan bli en ren SAS-award. Jag vill dock i slutändan få till First, så tanken är att det skall vara en Star Alliance award när allt är färdigt. Kan jag nu boka om till SAS-metall men behålla det som en Star Alliance-award, för att inte trigga några konstiga 450:-/750:- avgifter?
 
Golfkillen skrev:Jag har just nu en Star Alliance award, har nu släppts biljetter så det kan bli en ren SAS-award. Jag vill dock i slutändan få till First, så tanken är att det skall vara en Star Alliance award när allt är färdigt. Kan jag nu boka om till SAS-metall men behålla det som en Star Alliance-award, för att inte trigga några konstiga 450:-/750:- avgifter?Klicka för att utvidga...
Bara en följdfråga, hittade du SAS-flighterna när du sökte via *A-award-sök?
 
Golfkillen skrev:Jag har just nu en Star Alliance award, har nu släppts biljetter så det kan bli en ren SAS-award. Jag vill dock i slutändan få till First, så tanken är att det skall vara en Star Alliance award när allt är färdigt. Kan jag nu boka om till SAS-metall men behålla det som en Star Alliance-award, för att inte trigga några konstiga 450:-/750:- avgifter?Klicka för att utvidga...


Ja
 
Mr Basic skrev:Bara en följdfråga, hittade du SAS-flighterna när du sökte via *A-award-sök?Klicka för att utvidga...
Det testade jag aldrig, så vet inte.



Nu är de rena SAS-biljetterna bokade som en Star Alliance-bokning. Blir det inte First så kan man kanske ringa in och ändra till SAS igen för att spara 30k poäng…
 
Märkte att Thai har slutat släppa sina "standard" 2 stolar i Business 6 månader innan avresa för några veckor sen.. typiskt nu precis när man ska lägga bokningen. Någon som vet något om detta och om det går att få tag i Business ner till SYD/MEL på annat vis?



/Daniel
 
Emil123 skrev:ANA åker till SYD fast du lär få boka kort inpå 1v-10dagar släpps det ofta. Har för mig de även åker till BNE.Klicka för att utvidga...
Ska åka i November och då misstänker jag att vi helt och håller är i SkyTeam..



Någon som har info varför Thai slutat med deras bonusresor i Business??
 
Wick skrev:Märkte att Thai har slutat släppa sina "standard" 2 stolar i Business 6 månader innan avresa för några veckor sen.. typiskt nu precis när man ska lägga bokningen. Någon som vet något om detta och om det går att få tag i Business ner till SYD/MEL på annat vis?/DanielKlicka för att utvidga...
Mycket märkligt. Går endast 3 månader fram nu..

Konstigt att Economy går att boka
 
Någon som flugit turkish i business mellan DXB och IST? Jag var nära på att boka men hejdade mig när jag såg en trip report på youtube där stolarna ser fruktansvärda ut.



Här är videon:





Min fråga: Är det verkligen sådär illa? Eller hade personen i fråga en enorm otur och fick en A330-200?

Enligt awardfares är ”min” eventuella biljett på en A330-300.



Tacksam för hjälp av någon erfaren.
 
Funderar på resa till Hawaii i sommar, någon som åkt vägen via TYO, xxx-HND/NRT-HNL, det är inga problem att boka? Även tittat vägen via SFO/LAX, men om jag förstått så är det väldigt dåligt med biz-platser där sista biten? Syns inget på awardfares, antar det har att göra med att SAS inte visar United så jag måste titta via United/ACs hemsida?
 
Soetflyg skrev:Någon som flugit turkish i business mellan DXB och IST? Jag var nära på att boka men hejdade mig när jag såg en trip report på youtube där stolarna ser fruktansvärda ut.Här är videon:Min fråga: Är det verkligen sådär illa? Eller hade personen i fråga en enorm otur och fick en A330-200?Enligt awardfares är ”min” eventuella biljett på en A330-300.Tacksam för hjälp av någon erfaren.Klicka för att utvidga...
Baserat på att planet verkar ha 7 rader med Business, så verkar det vara en A330-300 av denna stil: https://www.aerolopa.com/tk-33s

De andra A330-200/300 har 3, 4 eller 5 rader. OBS, granska bilderna på Aerolopa noggrannt. Det finns en indikation på att -200 med 4 rader kan vara likadana stolar, medan de med 3 rader har liknande stolsbild som -300 med 5 rader.



A330-200 med 3 rader: https://www.aerolopa.com/tk-332

A330-200 med 4 rader: https://www.aerolopa.com/tk-33a

A330-300 med 5 rader: https://www.aerolopa.com/tk-333



Så ifall det är 3 eller 5 rader borde vara ok. Den med 4 rader är osäkert.



EDIT: Såhär kan en -200 med 4 rader se ut tydligen: https://www.offthebeatenpoints.com/review-turkish-airlines-business-class-a330-200-ist-fra/
 
Jannes skrev:Baserat på att planet verkar ha 7 rader med Business, så verkar det vara en A330-300 av denna stil:https://www.aerolopa.com/tk-33sDe andra A330-200/300 har 3, 4 eller 5 rader. OBS, granska bilderna på Aerolopa noggrannt. Det finns en indikation på att -200 med 4 rader kan vara likadana stolar, medan de med 3 rader har liknande stolsbild som -300 med 5 rader.A330-200 med 3 rader:https://www.aerolopa.com/tk-332A330-200 med 4 rader:https://www.aerolopa.com/tk-33aA330-300 med 5 rader:https://www.aerolopa.com/tk-333Så ifall det är 3 eller 5 rader borde vara ok. Den med 4 rader är osäkert.EDIT: Såhär kan en -200 med 4 rader se ut tydligen:https://www.offthebeatenpoints.com/review-turkish-airlines-business-class-a330-200-ist-fra/Klicka för att utvidga...




Tack snälla för att du tog dig tid!!
 
Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.



Rutten i dagsläget ser ut som följande:



27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)

27 DEC 2024 MUC - HND 12:45

09 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)

09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)

10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50



Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.

Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.



Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?
 
machosallad skrev:Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.Rutten i dagsläget ser ut som följande:27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)27 DEC 2024 MUC - HND 12:4509 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?Klicka för att utvidga...
Det där är ju under en intensiv period, så lägg på så att du har en komplett resa nu medans det finns platser. Sen lär det ju vara svårare att ta bort VIE efter 1 september.
 
fcx skrev:Det där är ju under en intensiv period, så lägg på så att du har en komplett resa nu medans det finns platser. Sen lär det ju vara svårare att ta bort VIE efter 1 september.Klicka för att utvidga...
Tack, jag gör så så får jag hålla utkik så gott det går fram till utträdet.
 
machosallad skrev:Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.Rutten i dagsläget ser ut som följande:27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)27 DEC 2024 MUC - HND 12:4509 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?Klicka för att utvidga...
Beroende på hur flexibla ni kan tänka er vara med var ni utgår från, så finns direktflyg till MUC på dina ut- och inresedatum om du startar på GOT eller CPH som också fungerar med långa benen.
 
Har ett par Star Alliance 2-4-1 bokningar som jag vill ändra i. Tillgänglighet finns på hemsidan (SAS start Alliance EB). När jag ringer in får jag höra att platserna endast finns för nybokning och inte ombokning. Första samtalet gällde Turkish, så då fick jag acceptera det. Nu sa en annan agent samma sak gällande Lufthansa. Är detta något nytt?
 
BCflyer skrev:Har ett par Star Alliance 2-4-1 bokningar som jag vill ändra i. Tillgänglighet finns på hemsidan (SAS start Alliance EB). När jag ringer in får jag höra att platserna endast finns för nybokning och inte ombokning. Första samtalet gällde Turkish, så då fick jag acceptera det. Nu sa en annan agent samma sak gällande Lufthansa. Är detta något nytt?Klicka för att utvidga...
Nej inget nytt, vanligt numera.

Märkt det ofta på LH
 
Hej



Behover lite hjalp med att forsta utrakningen av merkostnaden i poang for ombokade resor:

Det ror sig om nedan:



RESA 1 (2 vuxna, 1 barn):



Utresa:

RSW-EWR-CPH, StarA, Economy



Inresa:

CPH-LHR-ORD-RSW, StarA, Economy



For ovan bokning anvandes en Amex 2-1







Ombokad till



Utresa:

MIA-YYZ-CPH, StarA, Economy



Inresa:

CPH-NYC, SAS, Business



For ovan bokning anvandes samma Amex 2-1





Poangskillnad: ?





RESA 2 (1 vuxen):



Utresa:

MIA-LIS-CPH, StarA, Business



Inresa:

CPH-KEF-NYC, StarA. Economy





Ombokad till



Utresa:

MIA-LIS-CPH, StarA, Economy



Inresa:

CPH-NYC, SAS, Business



Poangskillnad: ?





Tacksam for svar!
 
Back
Top