Senaste nytt

Från 6e februari 2024 får man inga poäng längre med SAS Mastercard via Curve

Ja, att betala räkningar med B*****o bara för att tjäna poäng är väl ett sätt som kan anses bryta mot detta. Jag börjar tröttna lite på SEB Kort bara, osäkert och otydligt vad som gäller.
Nej det tror jag verkligen inte. Huvudsyftet med transaktionen är ju att fakturan ska blir betald. Till skillnad mot gräsklipparen i ovanstående exempel. Man behöver inte läsa avtalen som djävulen läser bibeln.
 

Hachans

Medlem
Ja, att betala räkningar med B*****o bara för att tjäna poäng är väl ett sätt som kan anses bryta mot detta. Jag börjar tröttna lite på SEB Kort bara, osäkert och otydligt vad som gäller.

Det som SEB vill att du ska göra är att genomföra normala transaktioner för konsumtion i butik eller online.

Allt annat kan du vara ganska säker på att de vill stoppa på ett eller annat sätt. Framförallt de missbruk som beskrivits ovan med Curve eller att köpa en stor grej ena dagen och lämna tillbaka den nästa för att driva spend.
 

eddo

Medlem
Det som SEB vill att du ska göra är att genomföra normala transaktioner för konsumtion i butik eller online.

Allt annat kan du vara ganska säker på att de vill stoppa på ett eller annat sätt. Framförallt de missbruk som beskrivits ovan med Curve eller att köpa en stor grej ena dagen och lämna tillbaka den nästa för att driva spend.
Exakt. Så länge man genomför "normala" transaktioner har man inget att oroa sig över. Alla andra "kryphål" som finns får man gärna hålla tyst om och nyttja så länge det fungerar men räkna med att de täpps till så småningom. Ren manufactured spend och att sätta det i system att göra återköp efter kampanjhelger är väl inget man bör ägna sig åt enligt mig, och gör man det ändå får man väl vara beredd på att ta eventuella konsekvenser.
 
Toppen