Senaste nytt

Frågor om Köpenhamm Express Fast Track

Jag kommer flyga med Brussels Airlines i ekonomiklass från Kastrup. Har *G både via Lufthansa Miles & More och SAS EuroBonus. Om jag har mitt SAS-kort inlagt i bokningen har jag givetvis access till SAS egna Fast Track.
Om jag har Miles & More inlagt, har jag då access till CPH Express Fast Track?

(om jag flyge Swiss med Miles & More inlagt har jag CPH Express Fast Track iaf)

CPH express fast track är en mycket märklig sak. Jag har ställt precis den frågan till dem flera gånger (via officiella kanaler) och får olika svar varje gång. Ibland menar de att du måste ha biljett från samma bolag som du har guldkort, ibland säger de att alla *G ska fungera med alla *A biljetter.

Rapporterna är många från folk som inte släpps igenom. De automatiska läsarna brukar aldrig acceptera *G card utan det är upp till vaktens bedömning och det varierar från extremt ohövliga avslag till "nja du ska egentligen inte få fast track men jag gör ett undantag idag".

Just nu tror jag dessutom att fast-track-läsarna är bortkopplade och det är manuell insläpp till CPH express, så du får helt enkelt pröva och se vad som händer.

Last edited:
*G i sig ska inte ha access vet jag men i kombination med rätt bolag så går det. Exempelvis Swiss ekonomiklass som Senator.

I mitt fall löser det sig ändå eftersom jag köpte en Flex biljett, där ingår Fast Track.

Sökt högt och lågt men säkert för dåligt då jag sitter i mobilen, hur dags öppnar sas fast track på vardagar? Har en tidig avgång ( normalt försöker jag undvika dessa )

Toppen