Senaste nytt

Frågor om Hilton i Phuketområdet

Några som kan ge råd/info om dessa två Hilton hotell:

Hilton Garden Inn Phuket Bang Tao resp. DoubleTree by Hilton Phuket Banthai Resort

- Närhet till strand
- Strandens kvalite
- Pool område, storlek/rent
- Trevligaste hotellet/rummen
- Vilket rum föredrog ni
- Frukosten, buffe?
- Närhet till andra restauranger (gärna enkla)
- Någon lounge eller Guld/Diamant förmåner
- Minst barnvänligt (vill helst ha få barnfamiljer)
- Annan info.........
Mycket är subjektivt, men ser fram emot era intryck och information.

Tack på förhand!

 

MartinH

Medlem
- Närhet till strand
HGI 1 km, hotellet har shuttle och cyklar man kan låna
DT så nära stranden man kommer i Patong, på andra sidan gatan

- Strandens kvalite
HGI bra, kan bli vågor om det blåser. Lite renare än Patong, mycket mindre folk. Har lånat solstol på Dusit Thani
DT bra, grundare än Bang Tao. Hyr solstol 100 m åt sidan

- Pool område, storlek/rent
HGI 2 bra ganska små pooler på taket, rent. Trevligt att vara i poolen och ha fin utsikt
DT olika pooler mellan de olika byggnaderna, en del solstolar är direkt utanför rummen/verandorna på bottenvåningen. Rent, men fins träd så kan bli löv i vattnet

- Trevligaste hotellet/rummen
HGI alla rum är små och lika, med eller utan balkong, utsikt mot baksidan eller framsidan
DT jag har bott i one bedroom suite som var jättebra, och basic rum med utgång mot poolen, detta rum verkade inte helt nyrenoverat, kunde vart fräschare

- Vilket rum föredrog ni
Svit på DT såklart, men rummen på HGI är bra och bekväma

- Frukosten, buffe?
Buffé på båda, DT var mer omfattande, är också ett större hotell, men båda var bra. DT ligger i en annan byggnad.

- Närhet till andra restauranger (gärna enkla)
HGI finns inget direkt utanför, men 700 m bort (några minuter med cykel) finns Boat Avenue med massa restauranger och stor affär och annan shopping. Här är det lite mer upscale, lite längre bort finns mer lokala alternativ
DT ligger mitt i Patong

- Någon lounge eller Guld/Diamant förmåner
Inget på HGI. DT ger 2 drinkkuponger per dag på beachbaren

- Minst barnvänligt (vill helst ha få barnfamiljer)
Jag har sett ganska få barnfamiljer på HGI. DT är mer standard Thailand med charterfamiljer.

- Annan info.........
Jag bodde på DT med superbillig pandemirate, jättefint att bo i svit i en månad, men jag skulle inte betala de priser de tar idag. På HGI 2 månader med billig longstay rate (fråga hotellet)
HGI är nytt o fräscht, väldigt lugnt, strand några minuter med cykel åt ena hållet, restauranger några minuter åt andra hållet
Gymmet lite bättre på HGI
 

Mikael6

Ny medlem
Bode på Bang Tao i förra veckan. Helt fullt med Ryssar. Vi var de enda på hotellet som inte var Ryssar vad jag kunde se/höra.
Inget vidare med restauranger osv i området. Frukost bra men i övrigt så skulle jag ta Doubbletree istället.
Hilton Karon beach finns ett par månader till sedan är det slut. Är det bästa av de tre om du åker innan det stänger. Där finns det lounge om du är Diamond.
 

MartinH

Medlem
Någon som har erfarenhet från detta hotell.
Spec.
Frukost
Uppgraderingar som HHG
Poolområde
 
Toppen