Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

D

Deleted member 53670

Guest
Nej, flyger du t.ex. med Singapore Airlines så är det 40kg på Business som gäller.
Kanske får får boka för ett av sällskapen och sen logga in på Asianas hemsida för att se vad det står där.
Så då är SAS bokningsinfo helt irrelevant att dom anger 2 PC?

Intressant att Singapore har piece-concept för USA/Canada men weight-concept för RoW.
 

palmen

Moderator
För award gäller det väl 2 baggage oavsett klasser? Enda skillnaden är väl flygbolagens viktgränser?

Rent logiskt borde det ändå vara TK iom korsar Tariffzoner + är mer än 3x distans än övriga flyg. Någon mer kunnig kanske kan rätta mig (Så får jag lära mig något nytt!)
Nej, bokar du en resa i ekonomi är det ett bagage som gäller.
Bokar du mixade klasser beror mängden bagage på flera faktorer. Vissa bolag har inte kolli begränsning utan vikt begränsning, som andra påtalat.
 

Tamas

Medlem
Tjenare,

Skulle behöva hitta en *A award resa till IAH eller DFW från ARN 4, 5 eller 6 april 2024 i C. Nån som har tips på rutt, kan inte hitta någon tillgänglighet för stunden.
Finns BRU-YUL och BRU-JFK i C över Atlanten just den 6/4, förmodligen hittar du anslutning därifrån.
BRU-ORD fanns också samma dag till och från senaste dagarna.
VIE-FRA-YVR finns också, lite kruxigare dock.
 

eddo

Medlem
Spökplatser med TK - är det vanligt? Inte sett det tidigare men nyss dök vid sökning på awardhacks upp platser i business under högsäsong 3 dagar i rad på en rutt där de normalt inte släpper bonusplatser på (iaf inte i business). 2-4 platser per dag. Var på väg att ringa SAS men hann bara ladda om sidan så var de borta, vilken besvikelse. :(

Känns tveksamt att allt hann bokas upp på tio sekunder, det var inte heller vid TK:s "normala" släpp med 354 dagar kvar så känns osannolikt att så många satt och högg platserna just den sekunden så misstänker att de aldrig fanns egentligen.
 
Fick problem att ändra en hemresa idag.

Hade 2 olika bokningar.

Kunde boka om långa och korta benet på bokning 1.

Såg sedan att det fanns kvar platser på långa benet, så jag provade att boka dom på bokning nr 2 också.

Agenten hos SAS kunde se och boka långa benet, men korta benet gick inte att boka på befintlig bokning, bara som ny bokning.

Är det vanligt? Gick ju bra att boka på bokning 1, men ej på bokning 2. 7 platser finns kvar på korta benet.
 

Axxo

Medlem
Fick problem att ändra en hemresa idag.

Hade 2 olika bokningar.

Kunde boka om långa och korta benet på bokning 1.

Såg sedan att det fanns kvar platser på långa benet, så jag provade att boka dom på bokning nr 2 också.

Agenten hos SAS kunde se och boka långa benet, men korta benet gick inte att boka på befintlig bokning, bara som ny bokning.

Är det vanligt? Gick ju bra att boka på bokning 1, men ej på bokning 2. 7 platser finns kvar på korta benet.
Vilket flygbolag?
 

Axxo

Medlem
Fick problem att ändra en hemresa idag.

Hade 2 olika bokningar.

Kunde boka om långa och korta benet på bokning 1.

Såg sedan att det fanns kvar platser på långa benet, så jag provade att boka dom på bokning nr 2 också.

Agenten hos SAS kunde se och boka långa benet, men korta benet gick inte att boka på befintlig bokning, bara som ny bokning.

Är det vanligt? Gick ju bra att boka på bokning 1, men ej på bokning 2. 7 platser finns kvar på korta benet.
Kunde du ändra det korta benet genom att flyga via någon annan stad? / annat bolag?
 
Kunde du ändra det korta benet genom att flyga via någon annan stad? / annat bolag?


Skall prova med det nästa gång jag ringer in, dock så vore det trevligt ifall fru och dotter åker med samma plan som mig och sonen. Vi har fått direktflyg från Frankfurt till Göteborg

Dock skönt att bokat långa benet från Bangkok för 4 st i business.
 
Toppen