Förslag hotell LAS Palmas

Cristoffer Cedergren skrev:Mariott AC har två olika hotell i och utanför Las Palmas, någon av det ena som är bättre än det andra?Klicka för att utvidga...
Kollade också på dessa och noterade att både pool och gym är stängda på båda hotellen. Vet inte om det är viktigt för dig men kan i sådana fall vara värt att kolla upp om/när de beräknas öppna.

Bra tips!

Vad det gäller stängda faciliteter så får man ju kolla det nån månad innan avresa. Allt hänger ju på utvecklingen i världen nu.

Måste verkligen boka nått på Teneriffa idag, fler tips? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png

Bodde för några år sedan på Sir Anthony på Teneriffa. Ett helt okej mindre hotell med à la carte-frukost. Äggröra med rökt lax blev en favorit. Hade takterrass med plunge pool, dock bara kallvatten i den. Lungt och skönt och trevligt bemötande.

Fin cykling i berg och på landsväg. En cykeltur över till Las Galletas för lunch är en höjdare.

Sir Anthony Hotel | Hotel 5 estrellas en Tenerife sur

Bokade igår en liten stuga uppe i bergen på Teneriffa, via Airbnb. Fick det bekräftat idag. Känns safe att hyra bil och bo avskiljt och inte ihop med andra hotellgäster.

AC hotellen i Las Palmas, jag hittar ingen info om de är uppvärmda eller inte samt vad det är för regler gällande barn. Info som jag hittar upplyser bara att de är "closed".

Cristoffer Cedergren skrev:Snart dags att bestämma sig för om man ska åka till Gran Canaria över nyår eller inte. Om jag förstår sidan nedan rätt så krävs negativt coronatest bara om man ska bo på hotell? Eller vad menas med "turistboende"? Jag har bokat airbnb, så det borde funka. Nån som varit där nyss?Canary Islands is saying HOLA again | You're on the Canary Islands Tourism website.Klicka för att utvidga...

Polare som är nere nu.

Fick visa det vid incheckning till flyget och vid ankomst till hotellet.

Fastlandsspanien står det att de kontrollerar på flygplatsen.

Cristoffer Cedergren skrev:Snart dags att bestämma sig för om man ska åka till Gran Canaria över nyår eller inte. Om jag förstår sidan nedan rätt så krävs negativt coronatest bara om man ska bo på hotell? Eller vad menas med "turistboende"? Jag har bokat airbnb, så det borde funka. Nån som varit där nyss?Canary Islands is saying HOLA again | You're on the Canary Islands Tourism website.Klicka för att utvidga...

De nationella reglerna gäller före de regionala reglerna som du hänvisar till. Och det är dryga böter om man inte följer dem!

Tack, såg det nu. Lika bra att fixa test då, eller avboka helt...

Efter femtioelva meddelanden fram och tillbaka med mina blivande airbnb-värdar på Gran Canaria har vi kommit fram till att airbnb räknas som "tourist accommondation" och inte som "non turist accommondation". Det har nämligen betydelse för vilket av dom två formulären man ska fylla i vid inresa. Så nu vet ni det om nån mer ska dit. Vanligt hotell är ju lite mer uppenbart en turistanläggning...

Lånar tråden, Februari 1-5 ska jag och missus squuezen till teneriffa med vetskap det kanske är kallt så vill vi gärna ha eget spabad/jacuzzi, ute på en terass, balkong eller liknande. Kanske udda krav och oerhört svårt söka på hos olika resebolag eller hotellsidor,någon med tips? Budget ca 3000:- per natt, ev lite mer

squeezen skrev:Lånar tråden, Februari 1-5 ska jag och missus squuezen till teneriffa med vetskap det kanske är kallt så vill vi gärna ha eget spabad/jacuzzi, ute på en terass, balkong eller liknande. Kanske udda krav och oerhört svårt söka på hos olika resebolag eller hotellsidor,någon med tips? Budget ca 3000:- per natt, ev lite merKlicka för att utvidga...
Kollat airbnb? Går att filtera hårt på ställen med bubbelpool.

Cristoffer Cedergren skrev:Kollat airbnb? Går att filtera hårt på ställen med bubbelpool.Klicka för att utvidga...
Tack för svar, är dock inte efter att inte laga en rätt själv eller behöva göra ”hushållsservice” alls. Med två småbarn hemma är del av syftet slippa allt vad städa, laga mat och sådant heter

Back