Senaste nytt

Formel 1 på Monza - praktiska tips. Prisvärda restauranger i Milano?

Förutom öronproppar och poncho så slår jag ett slag för solkräm. Är det fint väder så gäller det att smörja in sig, samt ha någon form av huvudbonad (detta skall ju köpas på plats).

Ja, herregud. 8 september kan det vara rejält varmt i Italien. Minns när vi var på European GP i Valencia förra året. 35 grader varmt, strålande sol, givetvis hade vi inte varit förberedda och satt upp solskydd. Vi hade inte heller isbox med oss. Och solkrämen räckte knappt till.

Bra tips i denna tråd. Nu vet jag inte hur ni har tänkt sitta (eller stå) men köp om möjligt bestämda platser. De riktiga entusiasterna är givetvis där fredag till söndag och har redan paxat bra platser.

Köp också ett program. Brukar vara galet dyrt men trevligt att ha. Mat och dryck inne på arenan brukar vara ganska dyrt (och maten för det mesta kass).

Några bilder från Barcelona, Spaniens GP 2013, nedan.

Alicante och Barcelona 2013 043.jpg

Alicante och Barcelona 2013 046.jpg

Öronproppar o poncho har ju redan nämnts, så då kommer mitt 3:e tips, som om du frågar mig, är viktigare än de andra två: ;) Hyr en Fanvision. Med en sådan funkar inte öronproppar, utan du måste isf ha kåpor eller bra in-ear-lurar som agerar öronproppar samtidigt. Själv har jag kört med in-ear-lurar till Fanvision och kåpor över. :)

Jag tycker det är oslagbart med fanvision. Man kan välja BBC, Sky eller BBC5 (radio) som kommentatorspår samt man kan knapa in o se video innifrån bilar, se vanliga sändningen, statistik, grafik var de är på banan osv. Klockrent!

Edit: Ska tillägga att jag är grymt avundsjuk på dig... ;)

Tack för bra tips!
Låter grymt med fanvision, efter snabb googling verkar det som om fanvision och formel 1 inte har ngt avtal för 2013 så då får det bli radio.
man vill ju gärna ha möjlighet att hänga med i hur loppet går i helhet och inte bara den biten man ser från läktarna.

Jag har sett ett par race bland annat på Moza, det är en upplevelse även om man inte är tokintresserad. Att höra ljudet live och se den verkliga farten är något utöver det vanliga.

Det primära har du redan gjort rätt, att sitta på en läktare. På Vissa banor är det ett måste och Monza är en sådan, ståplats på Monza är i skogen och du ser i princip ingenting. Hörselproppar....oh ja! Videokamera eller telefon/kamera med mycket minne så du kan filma en del rörliga bilder då det är betydligt roligare än en massa stillbilder på bilar.

Monza är en liten by så ta god tid på dig att åka till banan, se till att du åker på morgonen då det är drygt 100.000 personer som ska in i denna lilla by samtidigt och man vill inte vara sen.

Annars så är F1-folk otroligt trevliga, har aldrig varit med om något bråk eller onda blickar oavsett vilket team man håller på, fast vill man bli kompis med folk på Monza ska man naturligtvis hålla på Ferrari :)

Ser man en bildskärm så är det toppen för utan radio eller bildskärm kan du inte hålla koll på hur det går.

Tack för bra tips!
Vi har bokat paket inkl transfer till och från banan, så jag hoppas vi hinner dit i god tid.
Ska plocka med HD-filmkameran för att dokumentera lite, blir nog mycket bättre än kamera i att förmedla lite känsla.

Ja, herregud. 8 september kan det vara rejält varmt i Italien. Minns när vi var på European GP i Valencia förra året. 35 grader varmt, strålande sol, givetvis hade vi inte varit förberedda och satt upp solskydd. Vi hade inte heller isbox med oss. Och solkrämen räckte knappt till.

Bra tips i denna tråd. Nu vet jag inte hur ni har tänkt sitta (eller stå) men köp om möjligt bestämda platser. De riktiga entusiasterna är givetvis där fredag till söndag och har redan paxat bra platser.

Köp också ett program. Brukar vara galet dyrt men trevligt att ha. Mat och dryck inne på arenan brukar vara ganska dyrt (och maten för det mesta kass).

Jag vet inte om det är numrerade platser, men vi åker inte dit förens lördag. Landar runt 19 fre kväll så det blir ut i Milano istället på fredagen.

Program låter som ett måste! Mat kan ju vara lite sisådär på stora evenemang, men bara ölen är kall så klarar jag mig :)

Nice!

Mitt tips är att, om möjligt, sitta precis vid starten. Dånet då de drar iväg är obeskrivligt. Det finns något som heter Paddock Club, detta brukar vara dyrt, men biljetten under den brukar inte vara så blodigt mycket dyrare än resterande läktarplatser.

Slår man dessutom ut merkostnaden på antal månader på ett år och antal år sedan man sist gick på F1 blir den ju försumbar. ;)

Sedan har man alla tv skärmar, mat, toa, dricka osv där och ingår ofta i biljettpriset.

Jag var på Shanghai i april och kommer att vara i Singapore i sept. Kanske man ses.

:)
Patrick

Nice!

Mitt tips är att, om möjligt, sitta precis vid starten. Dånet då de drar iväg är obeskrivligt. Det finns något som heter Paddock Club, detta brukar vara dyrt, men biljetten under den brukar inte vara så blodigt mycket dyrare än resterande läktarplatser.

[snip]

Jag var på Shanghai i april och kommer att vara i Singapore i sept. Kanske man ses.

Jag var på Shanghai GP i år också. Vad gav du för en sån biljett som du nämner? Jag lär ju vara där nästa år också, så man kanske ska börja spara redan nu. ;)

Toppen