Senaste nytt

Flytte booking 1 år frem...

LarsCph

Medlem
Vi har en rejse t/r fra København til Los Angeles booket 18 juli - 7 august med SAS som realistisk set nok ikke kommer til at finde sted. Jeg kan se at de nu har åbnet for ombooking på websiden dog mod betaling af merpris hvis billetten man ændrer til er dyrere - jeg testede lige hurtigt i maj 2021 og der var der lige en halvsaftig merpris på 10.500 DKK for 2 voksne og 1 barn (SAS Business).

Der er ikke mulighed for at flytte rejsen et år frem heller - helt enkelt er der ikke åbent for så lang frem.

Helst ville vi jo egentlig bare flytte rejsen frem til cirka samme tid 2021, vi har den komplette plan for ferien og kan uden problemer flytte den 1 år frem. Men hvis SAS syntes det pludelig skal være 10.000 DKK dyrere er det måske ikke så interessant. Og så er der det med at man faktisk ikke kan booke noget i juli-august 2021 endnu.

Er der nogen som har erfaring med ombooking af oversøisk SAS - kan man få noget ud af at ringe til deres telefon support i forhold til at booke om? Jeg kan også fint vente på at de aflyser vores afgang hvilket jeg forventer de gør hvis det er det bedste.
 

fcx

Medlem
SAS släpper väl normalt biljetter 360 dagar i förväg, så då borde det inte vara möjligt att boka om till exakt ett år senare?
 

LarsCph

Medlem
SAS släpper väl normalt biljetter 360 dagar i förväg, så då borde det inte vara möjligt att boka om till exakt ett år senare?

Det ved jeg godt. Men jeg tænkte at de måske gjorde undtagelser. Der står nemlig dette på Corona info siden

"If you’ve booked a trip with departure scheduled before 17 August 2020, you can rebook your flight without having to pay a rebooking fee. If you opt to rebook, you can choose a new travel date up to 16 August 2021. Please note, however, that if you change to a higher fare type, you may need to pay the difference."

Men kan jeg jo netop ikke, da der ikke i web booking systemet er nogen rejser mere end 360 dage frem.
 

Canadien

Medlem
Juli är oftast mycket billigare än Maj med SAS, så helt i sin ordning att det blir dyrare. Som skrivits ovan, vänta tills de ställt in, eller ring närmre inpå och begär ombokning till Juli/Aug 2021. Alternativt begär alla pengar tillbaka när de ställt in och boka då en ny resa i Juli/Aug 2021. 360 dagar släpps biljetterna normalt.
 

LarsCph

Medlem
Hmm - ja - jeg spurgte SAS og de siger det samme, vent til flyet bliver cancelled.

"Det er korrekt vi kan ombooke hel frem til august 21 desværre kan vi ikke se afgang mere end et år frem afgangen.

Lige nu er jeres fly ikke aflyst de er forsat aktive i bookingen, vi kan ikke gøre så meget før de står som annullerede.

Så det skal vi lige vente på at du får en mail på at flyet er annulleret.

Så må vi se hvad vi kan gøre."

Let's see... :)
 
Toppen